Anarki inom barnomsorgen

Femhundraåttioett.

Han:
Men vad bra! Det är i det rosa huset.
hogie: Jag har aldrig varit hos er förut, det vet ni eller?
Han: Nähä... okej.. Ja. Nån gång måste ju vara den första!

Egentligen ville han skrika "HELVETE! Varför är det ingen som sagt något?! Vi går emot kooooden! Reglerna! Lagarna!". Eller inte. För de är bara påhitt. Som någon har hittat på för att det ska låta bra. Det låter inte bra.

Idag kommer morsan. Hon ska köra mig till polisen. Måste ha ett nytt pass. Jag har inget leg så därför måste morsan vara mitt leg. I eftermiddag ska jag vara barnvakt. Min syster och hennes karl ska bli särbos. VÄLDIGT SUNT. Det är bra med insikt. Då när det ska flyttas och donas ska jag vakta ett av barnen. Jag kan inte säga att jag ser fram emot det. Jag sov för länge idag och har säkert världens kortaste tålamod. Stackars barn. Det är synd om människorna.

Huh! Jag har ju inte druckit kaffe än! Vad är det här.

Puss!

Elton John - Your Song

För att VFs nöjesbloggare har bloggat den. Och det där med Elton... som jag tjatat om. Det är tydligen sanning?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0