Livmodertapp

Femhundraåttiofyra.

Det är roligt. Roooligt oooord.

Egentligen ville jag att hela det här inlägget skulle handla om Mellowmen och deras You Better Leave Now. Den har bott i min hjärna minst en gång om dagen sen första gången jag hörde den. Och nu, där är den bakom mig i Rasmus fåtölj. Den är som ett spöke och jag önskar att hela världen kunde få höra den. Åtminstone en gång. Men jag orkar inte nu. Så nästa gång. Då ska allt handla om det. För det är på tiden. Hjärntvätten är gjord. För, egentligen, tror jag inte att det är den bästa.

Vad skönt det är. Så otroligt skönt att jobba tio timmar, komma hem... kliva innanför dörren, komma på att "Damn! Cykeln står på torget". Perfekt. Eftersom jag måste cykla dit imorrn bitti igen för att jobba. Inte tio timmar. Men det kommer kännas som tio timmar eftersom det kommer vara minst tio nya, skrikande ansikten. Sen slå bort tanken på cykeln, för jag orkar inte just då. Öppna det enda brevet som landat i lådan idag. "VÄLKOMMEN TILL GYNEKOLOGISK CELLPROVSKONTROLL". Tack så mycket.

Är i USA då så skräcken får skjutas upp lite. Gynekologisk cellprovskontroll. Minns när syrran var tjugofyra, jag var sjutton. "DET GJORDE SÅ INIHELVETES JÄVLA ONT!!". Mhm. Hon håller fast vid det än idag. För det första så kliver en helt okänd människa in i muttan på en. För det andra ska hon börja pillra på livmodertappen. Bara en dutt med penis där känns ju inte halleluja. Nu ska en okänd människa skrapa på den. Bättre det än cancer. Iofs. MEN ÄNDÅ.

Till råga på allt luktar det BLODPUDDING i hela hemmet. Jag är för fan vegetarian! Stek inte blod på min spis.

Jag är faktiskt bara trött.

Puss!

Elvis Presley - Suspicious Minds

För att den för mig glad varje morgon.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

det gör faktiskt inte ont alls och tar 3 sekunder, PÅ RIKTIGT! jag var skitnojjig och så var det över så fort, jag blev nästan besviken. det kanske var annorlunda på din systers tid? det är ju ändå sex HELA år sen!

2008-04-08 @ 20:49:05
URL: http://chibichibimoon.blogg.se
Postat av: hogie

Hupp! Var tredje år, Pernilla - var tredje åååår! Så det var inte så längesen hon gjorde det. För andra gången. Jag minns det som igår.

Minns även mitt första gynbesök. "Jaa... det märks att du är ung. Du är ganska trång!". Jag kommer aldrig att bli besviken på en gynekolog. Onda människor. Men det är fint att du försöker. Det uppskattas. Ropen skalla - pepptalk åt alla!

2008-04-08 @ 21:01:43
URL: http://hogieskill.blogg.se
Postat av: Linnea

Allvarligt, det gjorde inte ont alls. Jag hade sjukt med ångest efter alla historier, men jag har också varit med om följande: en bekant/kompis/tidigare arbetskamrat till mig har en tvillingsyster. Hon fick konstaterat att hon hade livmodertappscancer vid första kontrollen. Vid första kontrollen. 23 år gammal. Fan Hogie, gör det snarast möjligt! Använd inte USA som en ursäkt för att skjuta på det, gör det tidigare i så fall (dööööööö inteeeeee, vill jag skriva här, men det skulle vara lite väl drastiskt).
Min gynekolog var hemskt pedagogisk. Hon konstaterade dessutom att "allt så normalt ut", eh tack för upplysningen liksom!! För övrigt har jag redan varit där igen, de kommer tro att jag tänkt bli stamkund, och den gången var inte det minsta farligare än den första - med undantag att barnmorskan konstaterade att alla kvinnor har svamp. Det är bara fråga om hur mycket. Punkt slut. Tack för kantarellinformationen liksom, jag ska genast börja plocka.

2008-04-08 @ 23:06:05
URL: http://linneaornstein.blogspot.com
Postat av: Pernilla

jag kan byta min danko-tisha mot ditt the mellow bright band-linne ;)

2008-04-09 @ 20:34:12
URL: http://chibichibimoon.blogg.se
Postat av: hogie

Linnea: Muahaha. Jag skaaa inte dööööö! Jag looooovar! Klart jag ska göra undersökningen. Det är faktiskt ingen ångest, det är mer... "GAAH! Varför kan inte min bästa kompis vara gynekolog?!". Sen typen av obekvämlighet. Kalla händer har de också.

Pernilla: Du! Vi gör det direkt! Satt precis häromdagen och skällde på Erik för att jag hade fått ett värdelöst linne. De heter ju The Bryte nu. Av nån outgrundlig anledning.

2008-04-13 @ 12:32:55
URL: http://hogieskill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0