Fästing, i ditt öra.

Sexhundratjugofyra.

Det är för att de drog jättemånga "i ditt öra" på radion häromdagen. I Ditt Öra, Fetis.

En vecka kvar. Imorrn ska jag stå i butik och på tisdag är det persmäss. Sexhundra krämbullar. Känn på't. Sexhundra krämbullar. Cirkus femhundra kanelbullar. Jag kommer kanske aldrig mer vilja se en krämbulle.

Igår var jag hos syrran. Idag fyller hon trettio år. Grattis! Gammel. Fest i fredags men jag var trött och var inte så mycket fest. Igår drack vi pilsner. Hans sa att homosexuella inte borde få ha barn. Han tog tillbaka det efter en mycket kort stund. Han är från Norge och där är de lite mer vikingar. Lite mer för det naturliga. Två mammor eller två pappor= inte naturligt. Sen kom jag ju på det. Att Isac till exempel... han har ju nästan två mammor eftersom hans pappa har en tjej. Väldigt gayig uppväxt.

Idag ska jag åka till IKEA med Rasmus. Madde vill också följa med. Men han sover nog hela dagen, det händer ju rätt ofta att han gör det. Nästan som om han fortfarande vore fjorton. Eller som att han jobbar på bageri. Det gör han verkligen inte.

Fredrik fyller också år idag! Tjugonio. Inte lika gammel. Grattis! Det är så många som fyller i augusti. Det är för att de vuxna måste värma sig på vintern. Det måste ha varit kallt i april nittonundraåttiofyra. Eller så var det nån stor katastrof ute i världen. Då kommer det där naturliga fram. Att vi måste fortplanta oss. Som vid WTC-attackerna. Värsta babyboomen efter det. Undrar hur många fler barn som blir tillverkade i Norge vid större katastrofer.

Gibson har en fästing i rövhölet. Men nu är den verkligen död. Det går inte få bort den. Hoppas den ramlar snart. Gibson kanske kniper fast den. Separationsångest. Han sover i en röd plastlåda i fönstret.

Idag ska jag titta på Fjärilen i glaskupan. Ikväll.

Puss!

Pugh Rogefeldt - Små lätta moln

För att vi köpte en så fin Pugh LP. Live och allt.

Kommentarer
Postat av: Fat.

hörde också det, copycats!

2008-08-08 @ 13:46:41
URL: http://bastard.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0