Bert Karlsson låter bara arg, men han menar det inte

Sexhundratjugo.

En sak som jag glömde på den där listan var samtalet till Bert Karlsson som ägde rum under dULe+Kryddan-kvällen. Det var en utmaning. Jag säger inte nej.

Bert: HALLÅ?!
hogie: Ehm. Heeej... Vem är det?
Bert: Vet du inte vem du ringer till?!
hogie: Njae, det kan ju ha blivit nån siffra fel..
Bert: Det kanske du skulle kolla innan du ringer.
hogie: Ja jo men...
Bert: Vilket nummer slog du?
hogie: bla bla bla bla bla..
Bert: Ja! Då har du kommit till mig!

Och så vidare. Det var faktiskt Berts nummer. Det trodde vi minsann inte. Undrar hur man skulle uppfatta Bert om han inte hade den där äckliga dialekten. Men efter samtalet sa både Pierre och Marcus att Bert hade växt i deras ögon, så något fint måste det finnas hos honom. Eller så var vi bara fulla.

Nåväl. Jag gick igenom kameran i hopp om lite roliga bilder. Fanns inte så värst många, men godhjärtad som jag ändå är så delar jag med mig av mitt liv. Inte så jävla roligt för er kanske, men för mig.

Isac, jag och Christian åkte till Sunne Vattenpark. Isac tyckte att Bubblan var roligast. Han envisades med att kalla den för "svampen".


Jag och Erik var och såg på Timo Räisänen. "Nej nej, hogie, det var inget fel på ljudet. Ljudteknikern hade "tekniska problem" sa han". Vilket var Timos förklaring till rätt uselt ljud. Å andra sidan så är det alltid dåligt ljud i Rockbaren, men Erik sa att det fanns planer på ombyggnad. Det är ju bra. Anledningen till min min på bilden är att jag har nypt Timo i bröstvårtan i flera minuter men han märker ingenting. Eller så är det därför han ser ut som han gör.


Gibson fyllde tolv veckor vilket vi firade med att han fick gå ut för första gången på fyra veckor och känna på hur det är att vara riktig katt. Han fick smak för det och nu måste man gå ut med honom nästan varje dag för att undvika de typer av ADHD-attacker som han får ibland.


Jag och Christian åkte på roadtrip till en loppis i Grums där vi köpte en skitsnygg teakmöbel för sjuttiofem pix samt en cool lampa för resterande tjugofem på den hundringen. Loppisägaren var norrman och ville inte släppa oss därifrån. Jag lovade honom att vi skulle komma tillbaka inom en snar framtid.


Idag bara regnar det. Jag har lovat att gå och köpa bulgur. Det känns sådär.
Idag ringde bagaren. Han är tokförvirrad och säger att då och då och då ska jag komma till bageriet.

Puss!

Cat Power - Sea of love

För att vi äntligen fick tummen ur och såg Juno igår. Juno var emellanåt en apjobbigt karaktär och jag ville kasta tomater på henne och be henne hålla käften. Som tur var så är Michael Cera med så jag var tvungen att se klart den ändå och den var ju bra så det var för väl det. Tack Napoelon Dynamite och Garden State för att ni sätter gränserna för att dessa amerikanska independentfilmer. Wooohoo.

Kommentarer
Postat av: Fat

badbilden är gutt. längesen man hade sådana där flytgrejer på kroppen, numera har man en inbyggd. stor en.

2008-07-16 @ 18:19:31
URL: http://bastard.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0