Underbar & bortglömd

Femhundrasjuttiofyra.

Varför är inte den nya sambon misstänkt? Vansinne, det här landet kommer att sluta som Duck City. Det måste vara så. Om inte annat så i ett annat format. Ett New York-format. Ett och tre år.

För att lätta upp det hela så måste jag berätta om min promenad igår. Jag gick och gick och gick, drog cykeln för den är värdelös. Fotograferade klass 6B och gick tillbaka. Gick och gick. Då händer det. En postlåda. Men inte vilken postlåda som helst! En postlåda med efternamnet Fiis på. Muahahahaha! Fiis. Hur bra som helst. I extas ringde jag upp Christian som säger "Ja... det var roligt". Jaha. Lite mer entusiasm. Som när jag hittade brevlådan med namnet Rauhala. Med ett I framför. I rövhöla. Tänk om Fiis och Rauhala skulle gifta sig. Vilket par. Vad roligt för mig.

Nu är det snart påsk och det är den enda vettiga och den bästa högtid vi har i landet. Påsk. Gult som solen. Massa phet mat och framförallt - inga presenter. Men jösses vad roligt att vi kan ha ett sånt här tillfäll. Man kan umgås och tycka om varandra, äta phet mat - utan presenter. Det kanske låter otroligt, men så är det. Jag ser fram emot det. Jag ser fram emot morsans mat. Nu är det dags att bli tjock!

Det är ett pussel, säger Niklas till mig. Jag kanske skulle ta och göra nåt.
Förresten så hade jag lagt in en bild och skrivit en resumé från min första övningskörning. Men det blev tydligen nåt fel. Er förlust!

"Enligt chefsåklagare Anders Jakobsson kan dock mördaren vara någon annan än 28-åringen.

- Det kan inte uteslutas att det kan vara någon annan gärningsman än den nu anhållne. Vi jobbar förutsättningslöst med alla möjliga uppslag, säger Sven-Åke Hammar vid Västeråspolisen.

För närvarande finns dock ingen annan misstänkt. Det finns heller inget på brottsplatsen som tyder på att någon ska ha trängt sig in eller gjort inbrott."

Mhm.

Puss!

Sugar Hill Gang - Rappers Delight

För att den var på radion i morse och är så totalt underbar och bortglömd.


Kommentarer
Postat av: Ulli

Hi, hi... I rövhöla... Du vet vem du käcker på va? Högsta hönan på hammaröa, förvaltningschef å grejer... ;)
Puss på rej schmöla o gla påsk. Ja håller med dig, högtider är som bäst då man slipper presenterna!

2008-03-20 @ 20:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0