Bläddrar förbi ditt nummer

Sexhundratvå.

Vi träffades liksom på chans, på nåt sätt ramlade vi in i varann
Du var hård och vass på ytan, men nånting i ögonvrån högg tag och vi bytte rum och musik och med kläderna på under täcket drack vi dålig sprit

Aldrig har kärlek drabbat mig så, jag faller in i dig och ditt stora, stora hjärta
Du är mitt myggbett på sommaren, du är såret i min mun jag vill inte ha dig där men kan inte sluta tänka på dig
och aldrig, aldrig att jag tänker låta något ont hända dig jag håller dig hårt tätt intill mig genom regn och blåst
Det är sättet du ler på och sättet som du ser på mig när jag känner mig vilsen och blå det är sättet du rör mig och sättet som du får det svåra att bli lätt det är sättet du sover och sättet som du vaknar och vänder dig nära
Det är sättet du fångar mitt dåliga humör och på nåt sätt gör allt bra

Kom kärlek till de som saknar nån om natten, kom längtan till dem som tappat den på vägen, kom ord och passion till alla oss som ramlar och famlar igenom livet på jakt efter något men inte vet vad
Jag vet inte hur det började, men det började långsamt
ingen ser och ingen vet hur du lyser och hur du fångar upp min skugga när jag är svag och hur jag älskar att vakna upp bland dina blonda lockar

Kom med mig så vinglar vi fram genom stan
Aldrig har kärlek drabbat mig så, jag faller in i dig och ditt stora, stora hjärta

Det skönaste som finns är när någon gör en skiva som man aldrig vill sluta lyssna på. Bonus till dig som tar den på första raden. Dessutom bonus för att du antagligen är schlagernörd.

Jag känner press och stress. Banne mig!

Puss!

Lasse Lindh & Timo Räisänen - Kom Kampsång

För att det är Timo på fredag och kampsångsdags om... tio dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0