In your face, haltande sportartikelförsäljare

Femhundranittiofyra.

Igår jobbade jag. Det var annorlunda. Så här är det... När jag jobbar och de ordinarie är och gör annat så är det alltid (alltid) jag plus två helt nya. Två personer som aldrig varit där förut. En gång i månaden måste jag upprepa mig same same same. Den här gången hände det saker som aldrig har hänt när jag har varit med förut. Den ena tanten hade ansvaret för de små (för det första vet jag inte varför det blev en sån uppdelning. Bara det var ju nytt och inte så spännande). Det som händer är att...
1. När vi är ute kommer Ulli och viskar "Jessica... kan du klä på honom?". Då har hon alltså glömt en av de pyttesmå där inne.
2. En morsa kommer in och "Hon sprang omkring där ute". Då har hon, trots sitt ansvar för pyttesmå, lyckats få en pyttepytteliten att smita ut.
Såna där saker var det typ hela tiden. Det gjorde hela tisdagen mycket mer spännande än vanligt, men mitt blodtryck var nog stundvis så högt att jag hade kunnat dö på fläcken. Till råga på allt så visade hon sig vara morsa till en pojk som var en förjävligt duktig stalker en gång i tiden. Minns när han gav mig 137 missade samtal. Missade? Det var bara till att ignorera det. Stalker!

Idag ska jag göra paj. Jag ska gå till Inter Sport eller Team Sportia. Kommer inte ihåg vilket. Var där och skulle köpa en ny broms. Vad får jag se? Inlines som kostar 1600. Av märket K2. Detta kan inte vara sant. Jag springer bort till en pojke som jobbar där (som förövrigt haltade jättekonstigt).
hogie: Har ni inga andra bromsar?
Pojken: Nej. Men de här passar de flesta.
hogie: Njae... Min modell är med snedskuren.

Och sådär fortsätter det jättelänge. Tills jag äntligen får fråga det jag egentligen är ute efter. K2-modellerna som skriker på mig.
hogie: Hur kan de vara så billiga? Vad är det för fel på dem?
Pojken: Haha! Är de billiga?! Ja. De kanske har gått ned i pris de senaste åren. Vad har du för modell?
hogie: Jag minns inte. Men vad är det som gör att de är billiga då?

Och sådär fortsätter det jättelänge. Till slut kommer han fram till att mina var så dyra för att jag har massa special effects med stötdämpare och långåkningsmodell. Men det är inte sant. Iaf så blev jag helt frälst och måste ha nya inlines. De var skitsnygga och bekväma och framförallt skitsnygga. Är dock tveksam till hjulen.

Men först och främst måste jag få till Inter Spost eller Team Sportia, kommer inte ihåg vilket, för att säga "Hörre du du, den passade inte alls!!! IN YOUR FACE!". För jag köpte den ju, bromsen.

Puss!

Docent död - Popmusik

För att det verkligen är sommar nu. Klimatförskjutning! Ta vara på detta nu.


Kommentarer
Postat av: Ulli

Jag tror jag vet vem han är... Pluggade till lärare samtidigt! Kanske alltså...

2008-05-09 @ 08:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0