KUL FÖR DIG. Verkligen.

Femhundranittiosex.

Texter från New York börjar droppa in. Skitkul att läsa!

Pratade med farbror doktorn. Han sa jätteroliga saker hela tiden och jag skrattade mig mest genom hela samtalet. "Öka dosen! Vi måste öka dosen!". Som en coach. Jag ska dit och andas. Jag har jättebra lungor som det får plats massor med luft i. De säger att det är för att jag idrottat så mycket. Han pratade om massa mediciner och jag fattade ingenting. "Du måste ha nya såna och sånt för det och sen måste du ha det. Du måste få ha en bra sommar". Jag tycker inte om när det måste till massa mediciner för att man ska må bra. Vi ska gå genom allt tillsammans, du och jag. Vi måste ordna det här, säger han och det känns jättekonstigt. Det känns som att han är superengagerad.

Doktorn (efter många om och men kring bekantskaper):
Nåväl. Berätta för mig! Berätta vad det är.
hogie: Ptja. Jag tror att jag kanske håller på att dö allergi och astma. Nästan i alla fall.

Jag kanske valde fel ord. Det kanske var därför han engagerade sig som en far som åker till fjällsjukan med sin döende dotter.

Lägenheten var jättefin. Hoppas vi får den. Alldeles utmärkt. Dumt med augusti. Christian ska med på Packmopedsturnén. Skönt för han att slippa flytta. Roligt för honom att bli full med Göran Samuelsson, Idde+Anna, Staffan Hellstrand... Roligt. För honom. Verkligen.

Idag ska vi till skogen och grilla. Grilla och bada tunna. Skööhöönt.

Nu ska jag hem till Ulli.

Puss!

Staffan Hellstrand - Hur ska det gå

För att det är roligt för Christian. Verkligen. Jätteroligt.

Kommentarer
Postat av: Mike

Äsch Hogie, nu ska du inte va avis;-) Häng på dom vet ja, du kan låna moppe av mig. Kram

2008-05-09 @ 23:01:29
Postat av: hogie

Oh.. får jag det?

2008-05-12 @ 21:44:18
URL: http://hogieskill.blogg.se
Postat av: Mike

Hehe, absolut.

2008-05-13 @ 22:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0