Ispröppen

Sexhundrasextiosju.

Det är en ny ispropp på gång. Jag känner't på mig. Två isproppar på samma år. Det är helt otroligt vad man får vara med om när man bor vi en stor älv.

Rektorer är galna. De är viktiga och upptagna. Eller låtsas de bara? Jag har jagat en rektor i tre dagar. Idag fick jag tag i henne. "Kan du ringa mig på fredag den här tiden eller den här tiden istället?". Pffft... vad har du att göra fram tills dess? Inte träffar du kidsen iaf. Undrar hur det känns egentligen. Börjar som lärare, för att de förhoppningsvis älskar ungar och vill lära dem massa saker. Sen att bli rektor. Bara åka runt och träffa massa vuxna. Sitta i möten med vuxna. Med politiker och tjänstemän. Värdelöst. Det finns en rektorsutbildning. Det är inte coolt.

Jag har klippt mig. Det är lite läskigt. Hoppas att Christian kan älska mig ändå. Tanterna här uppe säger "Du är galen!". Frisören ville klippa mig som Pink. Kort alltså. Nej, sa jag. Men kom på att vi kunde kompromissa eftersom jag tycker att Robyn har en stilig frisyr. Så då fick hon klippa kort på ena sidan. Väldigt schizofrent. Först hade jag jättemycket snedlugg. Det kommer aldrig gå, jag har en virvel där, sa jag till henne. Hon lovade att det visst gick. Men nu, efter några timmar så är det inte alls lika mycket nedlugg. Din jävla lögnare. Det gör inget för den var i ögat ändå. Det är inte så skönt. Men nu är det skönt.

Till helgen är det Johnossi och det ser jag fram emot. Vansinnigt att något med två personer kan vara så bra. Dessutom ska jag vara ledig tre dagar i rad. Woohoo! Fredag-lördag-söndag är sweet skit det.

Nu ska jag se om spindeln är tillbaka i diskhon. Är den inte det så ska jag diska min matlådan. Det var en sån spindel som jag hade imin lägenhet på Strand, fast mycket mindre. Den var tamejfan inte mysig.

Puss!

Eskobar - Tumbling Down

För att jag hörde dem på radion idag. Karlstads Nya Radio är tokblandat. Det är bra.

Kommentarer
Postat av: Sörran

Jag kommer ihåg den spindeln ja!

2008-11-27 @ 15:06:43
Postat av: hogie

Har man en gång upplevt den så glömmer man den inte!

2008-11-27 @ 23:29:08
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Kaka

Lägg upp bild, jag vill se din nya frilla!

2008-12-01 @ 14:09:27
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0