Det känns rätt gött faktiskt

Sexhundrafemtio.

Ser man på, ser man på. Jag fick jobbet! Det är sweet skit det. Nu är jag lite rädd för massa uppdrag som jag måste säga ifrån mig. Jag ska dra ut på det så länge som möjligt. Kan inte dra ut på det hur länge som helst eftersom jag tillträder den nya tjänsten redan första november... men ändå. Dra ut på't.

Det känns bra med ett jobb där det är bra att ha en bakgrund med politiskt engagemang och idéburen verksamhet. Det känns bra att testa på att inte plugga på ett bra tag.... wohooo!

Idag ska det ses och lyssnas och upplevas Detektivbyrån. På Nöjesfabriken. Ser fram emot det, i massor. Missade dem på Arvikafestivalen. Så går det när man åker hem och skriver recensioner istället för att stanna på plats. Det gör inget. För om man verkligen vill se ett band live så går det. Nästan alltid. Sverige är inte så brett. Oooh... De är så bra! Detektivbyrån är så bra!



En annan sak som man kan titta på är den här videon. Den är nästan bättre än originalet. Nästan.



Nu ska jag snart göra ärtsoppa. Det är torsdag, då äter vi ärtsoppa. Christian tvingar mig dessutom att göra pannkakor varje ärtsoppetorsdag. "Kan vi inte göra pannkakor också...?". Och så tittar han på mig med hundvalpsögon. Blä. Pannkakakor är så inte gott. Massa ägg och grejer. Nån gång ska jag ringa till Patti och Lovisa på P3 och önska att vi borde förbjuda ägg och mysbyxor. Fy fan vad jag hatar ägg och mysbyxor. På alla sätt och vis. Nej, det är inte ens okej med mysbyxor hemma. Lägg av.

Puss!

Detektivbyrån - Dansbanan

För att jag har sånt jävla flyt att jag får kliva in alldeles gratis och se dem ikväll.

Kommentarer
Postat av: Ulli

Men grattis då!!! Fast vad är det för jobb du har sökt? Har jag missat nåt? Har du berättat och jag glömt...?

2008-10-09 @ 13:45:14
Postat av: Linnea

Grattis! Vad är det för jobb?

2008-10-09 @ 16:32:12
URL: http://www.linneaornstein.se/
Postat av: Mike

Se där ja:-)) Jättegrattis, kul som tusan.

2008-10-09 @ 18:34:22
Postat av: Tård

Kan vara ett trauma från din tidiga barndom, någon gång mellan -87 och -92 (stort spann beroende på att vi tvekar om din ålder), jag tror att både Mats, Monika och Mård gick i något sådant tyg.

2008-10-09 @ 20:21:02
Postat av: Pernilla

sweet! grattis till jobbet då! skitbra! och pannkakor och mysbyxor är hemska påfund som borde förbjudas på något sätt. uuuh, jag ryser.

2008-10-11 @ 12:05:58
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: fet

det är skottpengar på folk med mysbyxor.

2008-10-22 @ 14:14:07
URL: http://bastard.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0