Allt är ditt fel

Sexhundrafemtioåtta.

Jag säger't. Shame on you, Karlstad. Shame on you, alla ni som alltid har följt med mig på alla konserter. Det här trodde jag aldrig skulle hända. Att jag inte ska få se Håkan Hellström när han är i samma stad som jag. Men att gå själv till Köttfabriken. Det vore lika förnedrande som att gå på skumparty på Arena och faktiskt tycka att det är kul. Jag får spara mina tvåhundrafemtio spänn och köpa en ful t-shirt efter Oasis spelning i JANUARI. Som för övrigt inte kommer vara lika bra som Håkan kommer att vara ikväll. Jag minns inte ens deras senaste spelning. Nu tar jag i. Vi låter't inte gå ut över Oasis.

Karlstad är en rolig stad helt allmänt. Folk kämpar och sliter för rättvisan. Rättvisegrupper startas, nu jädrar i den lilla stora lådan ska vi bli fair trade-certifierade. Vi ska öppna ett Rådrum där alla dumma frågor kan få smarta svar. Vi satsar på energisnålt och bussarna ska gå på finbränsle. Och mitt i allt det här smäller vi upp så många skitaffärer som möjligt, och helst på ett och samma ställe. Vi kallar det mitt i city. För det är ju så himla centralt och bra. Samtidigt bygger vi ut en lång bit utanför stan. Vi ordnar hit lite Kamprad-anda och fixar fram tvåtusentrehundra parkeringsplatser. För det ska vara smidigt att ta bilen till Bergvik. Så vi kan shoppa. Men... Det bästa av allt är att vi har så många krogar, så den sista helgen varje månad behöver ingen vara utan ett fint och blodigt slagsmål i centrala delarna av Karlstad.

Allt jag ville göra idag var att köpa jacka och hämta mina tågbiljetter. Det var nästan så att blod spilldes under den resan.

Tur att Pernilla, i all denna depression, har lagt upp en sån där fin lista som är min favorit.

"Jaa du... det tar lång tid att laga kalkon". Är svaret på frågan; när ska vi äta imorrn då? Hahaha.

Puss!

Håkan Hellström - Magasinsgatan

För att jag aldrig tänker på dig. Bara ikväll.



Kommentarer
Postat av: Pernilla

vi borde starta någon slags stödgrupp! Vi Som Har Dumma Kompisar Som Inte Förstår Att De Ska Följa Med Oss på Håkan. Och så kan vi mötas ibland och gå tillsammans på Håkan-konserter eftersom alla andra är för dumma för att förstå vad de går miste om!

2008-10-31 @ 23:43:25
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: hogie

Ja! Tack! Det är första gången det händer för mig, det känns väldigt traumatiskt! TACK.

2008-11-01 @ 21:53:51
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0