Det är hennan som gör henne frän i hövve

Sexhundrafyrtionio.

"DU DÄR! DU SOM KOM SENT! VAD HETER DU?". Det var inte meningen att komma sent. Förlåt fröken. När jag skulle köpa kaffe kom den rödhåriga och frågade om vi inte kunde träffas nästa vecka. Hon känns jävlig skum så det tackar jag verkligen inte nej till.

Rödhåring:
Jag ska gå hem nu, jag är egentligen sjuk. Har opererat örat.
hogie: Jaha... Varför det?
Rödhåring: Ehm.. njae.... eeeh... Det är medicinskt.

För det första så tycker jag inte att det är okej att säga "jag har opererat örat" om man inte vill berätta varför.
OKEJ. Så nu måste jag vänta en vecka på att få veta varför? Det är väl skumt, det där med örat? Som att hon inte var skum från början. Tänk om hon har haft nån sån där konstig sjukdom i örat. Som gör att hon får dålig balans. Så hon välter varje gång hon går på kullersten. Eller bli åksjuk när hon cyklar. Jag måste få veta nu nu nu! Jag måste också få veta vad hon heter. Hon vet vad jag heter.

Idag ska jag inte jobba. Det är helt otroligt. Första fredagen på tre månader som jag inte ska jobba kväll. Första fredagen som jag inte ska fylla bullar med vaniljkräm. Hur ska det gå?! Imorrn är det ju Kanelbullens dag. Hur ska jag klara Kanelbullens dag utan bullar från bageriet? Häromdagen bakade jag kärleksmums. Mest för att ha något att lägga i min fina kakburk. Dessutom har jag bestämt att det eter moccarutor när det är kokos på och kärleksmums när det är strössel.



Den femtonde kommer Lasse Lindh till stan. MEN. Den nionde är det Detektivbyrån och den sjunde november är det Soundtrack of our lives. Det var ett tag sen jag såg Soundtrack live. Fin skit. Vad som är ännu finare är Karensdag den första november. Höstens livescen kan ju inte bli mycket bättre än så här. Lite Oasis som toppar det vore iofs nåt.

Puss!

Karensdag - Tjockt på Bergvik

För att "du fick dig väl en slät köpp?".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0