Kanske inte skulle haft bodyn på mig

Sexhundrafyrtiosju.

Det ska nog till att ligga med nån viktig om jag ska få det där jobbet. Jag satt där. Med snor i hela ansiktet. De måste ha tyckt att jag var en perfekt representant för deras verksamhet.... Det spörs. Öm en säger.

Fyra biljetter till Johnossi är bokade. Det är fin gröt det. Lasse Lindh den femtonde och Krunegård gånger två framöver och kanske att jag vill slösa pengar och tid på Veronica Maggio. Karlstad är bra de här månaderna. Det jobbiga är att det alltid är Arena som är bra de här månaderna. För mycket fulla kids för mig. Det är för att de braiga killarna flyttade från Ankan till Arena. Men man får leva mä't. Både Johnossi och Weeping Willows borde känna sig som hemma när de är här.

Igår var jag på Skaparverkstaden och gjorde en gipsmask. Det var ju inte så att "Ååå... vad ska jag göra idag... Jag går till Skaparverkstaden!". Jag jobbade. Tror inte ens att deras verksamhet är för tjugotreåringar. Men det var flera stycken igår som verkade tro att jag är ett barn. Speciellt hon på Apoteket "Och du ska ha nässpray för... .. .. vuuu..xen?" och så tittade hon på mig sådär konstigt som att hon ville att jag skulle bekräfta det. Nej jag ska ha för spädbarn, ser du inte att jag har bröstmjölk runt munnen och en body med knäppning mellan benen.

Så jävla barnslig kan jag väl inte se ut? På ärligt? Jag börjar bli orolig. Tänk om jag är som han i Almost Famous, att Mård och Tård har ljugit om min ålder. Egentligen är jag sexton.

Puss!

Johnossi - Man must dance

För att det inte finns någon affär i Karlstad där man kan köpa apor.

Kommentarer
Postat av: Tård

Jag vet inte vad Almost Famous är för något, låter som någon typ av dockus såpa och sådana tittar jag inte på. Angående din ålder så kan man inte vara säker, jag själv reste ganska mycket under mellan 1985 och 2002 så jag hade inte så mycket koll på vad som hände hemma.

2008-10-09 @ 20:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0