Måtte en kuk växa ut ur din panna!

Sexhundratrettiofem.

Gammal rysk förbannelse.

Idag är det tisdag och jag ska bowla med gamar. Planen idag var egentligen att jag skulle åka till universitetet, hämta inloggningsuppgifter (för det är samma sak varje termin, jag förstår inte hur de kan tro att man ska komma ihåg?), städa supermycket här hemma och efter det bowla med arbetstagare. Men. Gibson är ett rövhöl och må en hora pissa i hans porslin.

Jag har fått en bra bok. Det är en svordomsbok. Det är till och med Svordomsboken. Till exempel så är "må hororna pissa i hans porslin" en gammal förbannelse från romani. En annan favorit är "krijg nu de pest!" som är från nederländskan och betyder "få nu pesten!". Det är hur bra som helst. Speciellt med tanke på att vi har en svordomsburk här hemma (på grund av att någon (Christian) svor väldigt mycket och det kändes inte bra). Efter den här boken kan ju jag i stort sett svära hur mycket jag vill på olika språk och sätt utan att den andre förstår. Jag blir inte fattig på det.

Okej. Nu ska jag städa. Och lyssna på Detektivbyrån, Wolfmother och Kom igen, Lena!. Kanske att Tityo slinker in också.

Puss!

Detektivbyrån - 054

För att det går visst att lyssna på hela plattor med dem. Dessutom är det perfekt musik till min och Gibsons cirkusföreställning. Meine Katzenkampf. Det är bara ett arbetsnamn än så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0