Ledig. Eller...?

Sjuhundratjugosju.

Det var tur att jag öppnade plånboken igår så jag fick se att jag ska klippa mig idag. Tur att jag har så bra koll.

Min chef sa "kolla upp nån vecka när du kan vara ledig och så tar du det". Okej sa jag och bestämde mig för från och med idag till och med nästa fredag. Men är allt fixat till idag? Nej. Nästnästa vecka ska vi på konsulentsamling i Stockholm och jag har liksom inte fått någon information än. "Jag skickar det i eftermiddag". Eftermiddag my ass. Det är ju till och med en ny dag nu och jag har inte fått det än! Det är faktiskt inte så lätt att ta ut ledighet när man inte är klar med allt.

Igår var jag på hundratusen möten. En del väldigt intressant, något var jobbigt och sen var det till och med något som var jävligt roligt. Jag kom hem klockan elva efter ett låååååååångt möte med Naturskyddsföreningens länsförbund. Jag var helt död sista timmen och minns faktiskt knappt vad som sas. Någonting om Eda minns jag i alla fall. På vägen till mötet träffade jag på Erik. Det var kanske tjugo år sen vi sågs sist. Vi är inte kompisar längre. Vi var nog egentligen aldrig kompisar. Speciellt inte efter att han sa "jag trodde att jag skulle få ligga med dig nån gång". Eh, nej? Men han såg ut att må bra. Å andra sidan tittade jag inte på honom så mycket.

Oj. Nu ropas det hjälp och jag ska bära saker.

Puss!

Robyn Kleerup - With every heartbeat

För att det är roligt med det här. Roligaste på länge, faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjo Hogie!

Satt och läste lite gamla bloggar/dagböcker på Lunarstorm och så kom jag på att jag alltid läste det du skrev på Lunar. Men nu har jag inte läst din blogg sen du "flytade" hit. Antar att jag en aning att ta ikapp :)

Saknar dina kommentarer lite på Lunar också...

/ichliebedich

2009-04-25 @ 04:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0