Gerd och jag åker buss genom stan

Sjuhundratjugofyra.

I morse fick jag äran att åka buss med Gerd. Ända från barackerna och in till stan. Vilken resa! Gerd har det inte lätt. Hon är pensionär med en pytteliten pension. Högt blodtryck och nervöst lagd. När vi flyttar tillbaka till Brogatan så ska hon flytta in i en ny lägenhet. Så nu är hon lite orolig för hur hon ska trivas i den också. Hon ser så ledsen ut. Men hon var glad över att hon hade hittat en jacka på Myrorna för sextiofem spänn! Det tycker jag är bra, när tanterna handlar på Myrorna. Fler borde handla på myrorna. Kläderna som köps på H&M och Gina Tricot och BikBok och alla affärer håller ändå inte så länge. Och är ofta gjorda i vattenfattiga/överflödiga länder som Bangladesh. Och små barnhänder. Som förgiftas av all skit som är inpumpade i textilierna. Nåväl. Jag tycker iaf att det är bra att Gerd var glad över sin jacka. Och sin nya säng och soffa som hon har köpt på IKEA. Gerd heter egentligen inte Gerd.

Gerd har aldrig haft ett gott öga till Våxnäs eller Gruvlyckan.
Gerd: Det är nånting som inte känns riktigt bra i magen med Våxnäs och Gruvlyckan...
hogie: Men det är ju fint med skogen och alla promenadvägarna...?
Gerd: Ja! Jag vaknar halv fem på morgonen! Då går jag ut och tar en rök och lyssnar på fåglarna!
hogie: Ja, det är väl mysigt?
Gerd: Jaaa! På Brogatan är det bara måsarna som skriker.

Gerd går upp halv fem på morgonen. Och tar en rök.

Idag har jag fått betyget sex/sex och kommentaren "du är helt jävla klockren". Idag har jag haft "utvärderingssamtal". Hur otäckt låter inte det.. utvärdering. Dessutom med en poängskala, där min uppdragsgivare och chefer har satt betyg på mig. Men jag är tydligen helt grym. Det är ju rätt gött att höra. "Du kom in som en jävla orkan och bara blåste på". Och tydligen har jag fingertoppskänsla för att jobba med människor och framför allt ungdomar. När han pratade så verkade det nästan som att det inte finns någon bättre människa än jag? Det jag, enligt cheferna, är dålig på är att skryta om mig själv och saker jag är bra på. Men det är jag väldigt stolt över eftersom jag är svensk och lever strikt enligt jantelagen. Eftersom jag är så jävla bäst och inte skryter om det så bjöd jag ingen på mina ekologiska torkade plommon idag. Jag tror att det skulle fisas väldigt mycket på det här kontoret om plommonen kom ut i orätta händer. Alla tarmar är inte purunga i de här korridorerna... Min chef svär ganska mycket. Jag svär inte så mycket.

I och med att jag är bäst har jag också vunnit biljetter till Tomar och troll. Men det hela är väldigt konstigt, för den verkar aldrig visas här i Karlstad? Jag känner mig lurad. Men eftersom jag är bäst så kanske det är en specialvisning enbart för vi som vann biljetter.

Nästa vecka ska jag vara ledig jättemycket. Hela veckan faktiskt. Så är du också ledig och har något roligt att göra som jag kan vara med på så får du höra av dig. Från och med fredag den här veckan. Ledig ledig ledig. Mmmm...

Idag ska jag göra potatismos! Mmm... potatismos...

Puss!

Simon Norrsveden - Stockholmssången

För att jag snart ska till Stockholm. Det kommer bli spännande... verkar det som..

Kommentarer
Postat av: Linnea

HAHAHA! Jag tror att Robert använde exakt de orden när jag berättade för honom att du var min kompis. Ja, inte att JAG är klockren då, utan att DU är det. Men det visste vi ju redan. Inget nytt under solen.

2009-04-23 @ 14:43:15
URL: http://linneaornstein.blogspot.com
Postat av: hogie

Fan vad gött att höra! Läsa. Jag som har gått runt och tänkt att "ptja, jag duger väl i alla fall". Robert. Vilken kille. Han skickade ett glassogram till Mona på NBV häromdagen. Han är för söt.

2009-04-23 @ 16:49:54
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0