Han hade rätt, den gamle mannen

Sjuhundraåttionio.

Han hade rätt. Jag måste visa vem som är vuxen. Jag måste sätta ned foten och slå näven i bordet. "Jag kommer klockan nio!". Yeah right, tänkte jag. Nu är klockan snart elva och fortfarande är hon inte här. Man kan helt enkelt inte lita på kiddon med sommarlov. Då åker jag snart till återvinningscentralen.

Igår gick jag ut och sprang. Tänkte att, herregud, hur ska det gå nästa vecka när jag ska börja träna igen? Kommer jag dö på fläcken eller kommer jag att flåsa ihjäl mig? Men det gick helt okej med springet så det kommer nog gå halvdant i alla fall. Jag glömde min knäprotes så jag var lite rädd när jag sprang. Kanske att jag såg ut som en stelopererad. Jag tänkte liksom... Tänk nu om knäskålen slänger sig till baksidan av benet, då ligger jag här och vrider mig av smärta... utan telefon... Vem skulle våga gå fram och hjälpa någon med ett missbildat ben? Jag skulle minsann inte göra det. Samtidigt som jag litegrann känner att jag helt enkelt får skylla mig själv. Jag har ju fått en protes av en anledning. Inte för att jag inte brukar använda den. Jag glömmer den en gång på hundra. Ungefär. Platsen som min träningsvän (med start på tisdag. Ja, det var måndag först, men jag ska göra saker hela måndagen) ligger fortfarande vidöppen. De intresseanmälningar jag har fått har varit väldigt svaga tycker jag. Visa mer entusiasm annars sållar jag bort dig.

Det händer bra grejer under hösten. Jag som älskar hösten! Mew och Moneybrother tycker jag är fint. Även om Moneybrothers senaste var bortkastade pengar känner jag. Har lyssnat på den kanske... tre gånger. Men han är bra live, den där Anders. Och Muse förstås. Har kommit på flertalet vänner som kan vara intresserade. Martin till exempel. Miriam till exempel. Marcus verkade inte så intresserad av Eros Ramazzotti, men verkar desto mer intresserad av Mew. Det är fint.

Återvinningscentralen var det. Egentligen borde jag inte göra det. Men eftersom kiddon med sommarlov inte verkar vara att lita på så är det lika bra att göra det. Så är det gjort.

Puss!

Fever Ray - Triangle Walks

För att jag ibland tänker på hur jävla fantastiskt det var på Arvika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0