Här går vi på saker

Sjuhundraåttio.

Chrille: Men... Kan du inte bara låtsas att du är sjuk?

Lång tystnad och en tom blick från hogie.

hogie: Det kanske man kan. Men det är ju inte rätt.

Så långt tänkte inte jag. Det betyder att jag är en bättre människa en Christian. Fejka att man är sjuk för att slippa jul. När man kan vara sjuk på riktigt och verkligen missa julen - utan lögner!

Roligast idag var på ICA Annika där en tjej i ICA-dräkt (nån slags långärmad t-shirt och fleeceväst) rusar mot mig, vrålar (ja, hon vrålade) ett "HEJ!!" och börjar plocka bland frukten.
ICA-tjejen: DET DÄR ÄR DET VACKRASTE LINNET IDAG! säger hon och pekar frenetiskt på mina bröst (linnet?)
hogie: Ja... tack då. Brysselspets, det heter Brysselspets, säger jag stolt och pekar på spetsen
ICA-tjejen: OOOOH! Det var ett vackert namn också! sa hon och nickade så jag trodde hon skulle bryta nacken.

Det är fint när jag kan gå på ICA (gå på, det är värmland det här) och göra personalen så glad med lite brysselspets. Jag vet faktiskt inte om det heter brysselspets på riktigt. Det var Mona som sa det och jag tror alltid på allt folk säger. Hon har ju jobbat med tyger så nåt borde hon veta. Enligt wikipedia så är brysselspets en spets sydd av spets så egentligen kan det nog vara vad som helt... En spets sydd av spets... Då tänker man; oooookej.

Puss!

Håkan Hellström - Hurricane Gilbert

För att jag känner mig lite deprimerad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0