Dom säger att du är kall som is men ingen har sett hur du lyser och sprakar när vi släcker och låser in oss och är nära

Sjuhundraåttiofyra.

I dag ska bli dagen när jag fångar dig. I dag ska bli dagen när du, du blir min. Du tror ingen ser men jag har sett dig och vet att du längtar bort och jag må vara luggsliten och skev men aldrig fel. Jag ska slåss i dina kvarter, dansa gata upp, gatan ner, jag ska skrika ut ditt namn, så alla vet. Jag ska slåss i dina kvarter, dansa gata upp, gatan ner, jag ska bygga oss en sol i luften och dina drömmar ska jag bo. I dag ska bli dagen när jag välter dig. I dag ska bli dagen när du kysser mig. Och vi har väntat för länge och saker har kommit emellan men aldrig mer jag ska skrika så högt att änglarna ramlar ner. Kom som du är kom vackra kom. Vi träffades liksom på chans på nåt sätt ramla vi in i varann och tänk att något som jag trodde var så svårt kunde vara så lätt. Vi träffades liksom på chans två katter i skydd ifrån regnet nånstans och aldrig har kärlek drabbat mig så och jag vet jag är hopplöst svår ibland men aldrig aldrig att jag tänker låta något ont hända dig jag håller dig hårt tätt intill mig genom regn och blåst oIngen vind kan blåsa omkull oss nu ohooh Dom kan kalla oss fula men aldrig för grå Och vi går hjärta mot hjärta mot solnedgången som vi har byggt med papper och med lim, och den här världen kan ingen ta ifrån oss Jag vet en pojke som är så blek, att han gör ont att titta på mager, kantig med höjda axlar och randig tröja och hår som inte sett sin gamla råttfärg på tusen år och han har en flicka, rultig och glad och så kär att hon nästan spricker Och hon skriker - Du är det sötaste som finns Och jag, jag älskar att du nästan ramlar omkull av minsta vindpust. Men ingen vind kan blåsa omkull oss nu, dom kan kalla oss fula men aldrig för grå. Och vi går hjärta mot hjärta mot solnedgången som vi har byggt med papper och med lim, och den här världen kan ingen ta ifrån oss. Jag vet en flicka som är så lång, att hon kan röra vid stjärnorna men ändå går med krökt rygg och känner sig minst av alla. För hon kallas flaggstång och gråter på platser så tysta och trånga. Men ingen ser vad jag ser, hon är vacker som en ängel där hon dansar i sitt rum Till sånger om brustna hjärtan och drömmar gjorda av glas Oh, sötnos din kärlek kan dom aldrig plocka ner. Men ingen vind kan blåsa omkull oss nu, dom kan kalla oss fula men aldrig för grå! Och vi går hjärta mot hjärta mot solnedgången som vi har byggt med papper och med lim, och den här världen kan ingen ta ifrån oss alltid alltid att jag kommer vaka över dig genom mörkret jag leder dig jag finns i varje steg du tar så du behöver aldrig mer vara rädd. Ingen ser och ingen vet hur du lyser och hur du fångar upp min skugga när jag är svag. Och hur jag älskar att vakna upp bland dina blonda lockar. Aldrig aldrig att jag tänker låta något ont hända dig jag håller dig hårt tätt intill mig genom regn och blåst och alltid alltid att jag kommer vaka över dig genom mörkret jag leder dig jag finns i varje steg du tar så du behöver aldrig mer vara rädd och alltid alltid att jag kommer vaka över dig genom mörkret jag leder dig jag finns i varje steg du tar så du behöver aldrig mer vara rädd.  När du gråtit dig torr, när du slagit dig blå och när du ramlat omkull. När känslan att ingen förstår dig är mer än du kan ta. Ligg då kvar, för det är okej att vara svag. Kom kampsång, kom kärlek till dom, som saknar nån om natten. Kom kampsång, kom längtan till dom, som tappat den på vägen. Kom kampsång, kom mod och passion till alla oss som ramlar och famlar igenom livet på jakt efter något men inte vet vad. När du tappat dig helt, när du släcker om natten och tystnaden i ditt rum känns så stor att du inte kan andas blunda då hårt och viska att "allt, allting kommer bli bra". Kom kampsång, kom kärlek till dom, som saknar nån om natten. Kom kampsång, kom längtan till dom, som tappat den på vägen. Kom kampsång, kom mod och passion till alla oss som ramlar och famlar igenom livet på jakt efter något men inte vet vad.

Puss!

Lasse Lindh - Nu när du har mig förlorar du mig aldrig

För att det är tur för mig att Lasse Lindh finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0