Let's dance verkar bra

Sexhundraåttionio.

Vi har träffat Benny, Björn, Love, Liv, Bellman, Ior och Maja. De är värsta stora familjen nu. Lite som ett zoo. Lite som ett fosterhem. Liv är söt, trött, hungrig, har ont i magen och har supermjukt hår. Precis som en bäbis. Det är ju fantastiskt det där som händer i magen.

Idag har jag gjort ett test. Testet visar att jag kommer från - hör och häpna - (som han, som har en fru som jobbar som sjuksköterska i Säffle som läste MIljövetenskap med oss, men som vi aldrig kan minnas vad han heter skulle ha sagt) Danmark. Jag kommer närmare och närmare mitt ursprung. Danmark var det sista jag trodde. Jag minns när jag sa till Mård "Varför finns det inga bäbisbilder på mig?". Det gör det visst det!, svarade hon. Visa dem då!, sa jag. Hon vandrade iväg och mumlade något. Efter några veckor sa hon att hon hade hittat bäbisbilder på mig, där hon matar mig. Får jag se då?, sa jag. Men jag fick inget svar. Hon pratade bort det. Varför? För det finns inga bäbisbilder på mig. För jag är från Danmark. En soptipp i Danmark. Inte konstigt att jag alltid har tyckt att dansk pölse alltid har varit roligt och att Jens har känts så himla nära. Det sista var ljug. Men inte det om korven! Röd korv. Tokiga danskar.

Imorrn är det fredag och det ser jag fram emot. Det har varit en ganska jobbig vecka. Till exempel så har jag skällt på 70-åriga tanter och fått en ny böld i ljumsken. Nu när jag tänker efter så har det ju varit lite av en toppenvecka.

Puss!

Oasis - Helter Skelter

För att jag tror att jag inte missade nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0