Gå till Knastret. Gör't.

Sjuhundrasextionio.

Idag beslutade Christian att spendera tusenlappar på en ny gitarr. Tokerier, sa jag (det sa jag inte högt, "hur ofta spelar du på de gitarrerna vi har hemma?" sa jag högt) och gick till Knastret och spenderade en hundring på redan producerad musik. Mycket smartare - mindre slit. Han är så rolig, gubben på Knastret. Skitnervös och kan aldrig räkna rätt. Det gör inget. Jag tycker det är bra de gånger han räknar fel så det blir för mycket. Som idag när jag var den enda som var där. Då vill man tömma plånboken uppochned och ge honom gratis kaffe. Eller nåt. När jag var yngre så var det alltid fullproppat på Knastret. Det borde vara tvärtom, att det är fullproppat nu.



Det finns en man som ofta är på de konserter som jag är på. Det är väldigt mystiskt det hela. Det är inte så att han bara är på samma konserter här i stan utan jag har sett honom på ett par spelningar i Göteborg. I Säffle. Jag vet var han bor. Jag vet att han har en katt och att han gillar Oasis. Han har högt hörfäste (tappat allt hår förutom det på sidorna). Han har runda glasögon. Han har flera Liverpool-tröjor. Undrar om han handlar sina Oasis-rariteter och borttappade singlar på Knastret. Undrar vad han heter och undrar om vi någon gång kommer att prata med varandra. Det kanske är så att han är från England. Han ser lite britt ut, nu när jag tänker på det.

Jag undrar också varför Christian alltid ALLTID måste spela Red hot chili peppers och den där låten som låter EXAKT som Walking with a ghost med Tegan & Sara... Alltid.


Singoalla lakrits is not the shit. Barbro tycker annorlunda. Hon blev helt loco av dem! "Ge mig ge mig ge mig!!" skrek hon, snodde en och sprang iväg.

Gå till Knastret vettja! Annars kanske den försvinner.... Betala lite för mycket också. En tia kanske räcker.

Puss!

Oasis - Little by little

För att jag aldrig blir för stor för dem. Köp Stop the clocks så kanske du lär dig nåt.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

men ALLA red hot chili peppers låtar låter ju likadant? då måste det ju vara tegan&sara som gjort en låt som låter precis som alla rhcp låtar. egentligen! nu har jag varit på ica focus, men jag är besviken, de hade inte ens mina sourcream&cheese-chips!

2009-07-23 @ 19:18:59
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0