Du sköts i bitar

Sjuhundrasjuttiosju.

När jag inte har saker att göra så hittar jag saker att göra. Som att leta efter saker jag skrivit ned på möjliga och omöjliga platser. Nu ringde Marcus från U2 mitt i allt också. Han ville bara ringa och säga hej... Hoppas att han gjorde det för att han tyckte synd om mig som inte är på konsert idag. Men iaf. Ibland har jag skrivit jättekonstiga saker och ibland jättebra saker. Till exempel.

"Men rockjournalist ska jag nog bli till slut. Eller politisk reporter. Muse är det som händer härnäst. Om jag inte går och ser Jens Lekman imorrn förstås. Det vore grejer det".


Det var konstigt när jag skrev det, för då hade jag precis recenserat musik sporadiskt i ett halvår och tröttnat på det. Jag gick och såg Jens Lekman, recenserade och tröttnade lite till. Sen så vet vi ju att det är det jag vill göra egentligen, jag har bara inte fattat det.

Augusti tjugohundrasex var jag liksom besatt.

"Muse är klassiskt helt sjuka i huvudet och lyckas göra en platta som skulle kunna vara en blandplatta. En blandplatta. Starlight är vacker som fan och Map of the problematique är unik så det svider när jag hör den. Är mannen sinnesjuk? Finns Matt Bellamy på riktigt?"


Sen hittade jag det här. Och det var också tjugohundrasex. Men jag kan inte komma på varför jag skrev in Ett & Noll.

"Ni vet hur det är när man hör en låt som bara vräker ur sig minnen? "Du finns i varje låt jag hör" som underbare Magnus Carlson sjunger. Jag har iaf gjort en fin lista med några såna låtar.
1. Coldplay - Yellow
2. Muse - Bliss
3. kent - Kevlarsjäl
4. Nelly Furtado - Im like a bird
5. Philemon Arthur & the dung - In kommer Gösta
6. Bo Kaspers Orkester - Ett & Noll
7. Thomas Andersson Wiij - Trummorna & musiken
8. The Coral - Dreaming of you
9. Eldkvarn - Kärlekens Tunga
10. The Killers - Indie Rock 'n' Roll"


Annars tycker jag att det var en mycket fin lista. Speciellt fina är mina listor som verkligen är sanna.

Sen hittade jag kanske det smartaste jag snott och skrivit. För det var helt sant och är fortfarande helt sant.

"Jagönskarattjagintehadesålättförattblikärileken. Jag vill ha allting. Jag tror jag ska kasta mig igenom ett fönster. Rusa rakt in i ditt liv."

Jag önskar ändå att jag kunde haft lite mer ork så jag hade hittat alla listor jag skrivit. Tjugohundrafem-tjugohundrasex hade jag ett projekt där jag skrev minst en lista i veckan med varierande tema. Speciellt en lista skulle jag vilja hitta. Den med "världens etthundra bästa låtar. Någonsin". Den borde finnas på en skiva nånstans. Den tog tid, men det blev vansinnigt fin!

Nu ska jag titta på fina videos på YouTube i ett par timmar!

Puss!

Coldplay - In my place

För att "Jag känner mig helt tom efter konserten. Så uppspelt som jag var timmarna innan har det aldrig varit innan en spelning. Ändå så känns det så här, alldeles tomt. Samtidigt så känner jag att det var helt tragiskt att inte hela Sverige fick plats i Globen. Från det att vi bänkade oss nån timme för tidigt så vi fick lyssna på ett skitigt elektro-förband så tänkte jag på Gwyneth Paltrow och att vi var på bio".


Kommentarer
Postat av: fetast.

skit i politiken hoogan, det är bara kärringälta. kör på rocken!

2009-08-01 @ 12:37:59
URL: http://bastard.blogs.se
Postat av: hogie

Det är inte lika mycket egotrippade, pretentiösa människor inom politiken! Folk som får ha en egen åsikt om någonting tryckt på papper är överjävligt självcentrerade.

2009-08-01 @ 16:55:01
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: fetare.

korruption är ganska rock n roll.

2009-08-03 @ 19:58:51
URL: http://bastard.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0