Älgar och dansband

Sjuhundrafemtiofyra.

Under helgen som gick så spontantblev det en resa till Göteborg. Mor och far och tillhörande barnbarn skulle dit och jag tänkte att jag skulle snika med på skjutsen och leta upp ett par inlines och sen ta tåget hem. Men det slutade med att Christian också följde med och det blev både lördag och söndag.

Lördagen gick verkligen... Inget gick bra. Jag hittade inga inlines, Liseberg hatade mig (nu hatar jag Liseberg) och maten på hotellet hatade mig verkligen. Det blev ändå en fin avslutning på en dag då allt gick emot mig - min svamp toppad med små vita, äckliga larver. Tack för det.

Söndagen gick mycket bättre. Jag hittade två par inlines. Nu äger jag ett par långfärdsinlines. Det är galet! Två skär så har jag åkt tre mil. Nästan. Jädrar. Dags att börja använda hjälm tror jag. Jag tänkte "det bore väl vara som vanliga fyrhjuls - fast annorlunda". Man kan bara ta skär åt sidan, man kan inte slå bakåt. Det är väldigt spännande. Vill du åka med mig så får du det.

Igår var jag i Filipstad och ungdomarna gjorde ölköpskontroll. Det gick superbra. När vi hade gått genom åtta butiker så tänte jag nöjt "gött, det är ingen som säljer!". Men det gjorde de två sista. Det är tråkigt att åka själva till Filipstad. Åka 13 mil ensam i bil är inte min grej. Dessutom är det bara massa skog. Och jag tror hela tiden att det ska komma en älg och springa på bilen. Jag har fått älgfobi efter mötet med kalvarna. Nu har de röjt massa skog på vägen upp till Filipstad också så det är helt och hållet älganpassat. Min skräck är helt befogad tycker jag. Tur att det var dansbandsonsdag på radion så jag hade annat att tänka på. Man kan verkligen bli tokig av dansband. Det är bara massa upprepningar och alla har samma sångröst. Otäckt och fängslande på samma gång. Lite som älgar.

Jag har massa foton jag ska visa er. Men det finns inte PhotoShop på vår dator. Det tycker jag är tråkigt. Det finns inte ens Office.

Puss!

Emir Kustuvica & The no smoking orchestra - Daddy, dont ever die on a friday

För att jag inte har tänkt på att den är med i Svart katt vit katt. Kuuuul låt. Som Gogol Bordello. Nästan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0