Det blod som jag trodde var stilla det fick du att rinna

Sjuhundrafemtioåtta.

Lunch. Vad passar inte bättre än en snodd lista? En knyckt lista!

1. Hur gammal är du om fem år? Tjugonioooo....... Jävla hittepå.
2. Vem var den sista du träffade? Kathy. Jag dängde henne nästan med dörren. Som vanligt.
3. Hur lång är du? Etthundrasextio centimeter. Mycket kraft i kort kropp. Bara så ni vet.
4. Vilken var den senaste film du sett? I taket lyser stjärnorna. Jag fick hålla mig för att inte storböla. Jag skulle bara ha gjort det!
5. Vem ringde du senast? En man som heter... Mathias. Han svarade inte.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Hej Eli! Fick inget sms från dig igår. Undrar om ni tog något beslut kring Klavertramp?" Från jobbtelefon till RFSL-kontakt.
7. Vad är dagens planer? Att inte blåsa bort och att efter jobbet vara utomhus så mycket som möjligt 
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ässämäss
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Giftiga
10. När såg du senast din mamma? I lördags
11. Vilken ögonfärg har du? Blå
12. När vaknade du idag? Klockan åtta 
13. Har du någon gång hittat en katt? Hittat och hittat. Barbro är väl lite av en hittekatt. Gibson hittade jag på blocket.se
14. Vilken är din favoritplats? Sängen! Det bästa vore om den stod utomhus.
15. Vilken plats föredrar du minst? Alla platser som är en och en halv meter upp i luften
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Nånstans som inte är Karlstad, hoppas jag.
17. Vad skrämde dig som barn? Clowner! Jävla hittepå.
18. Vem fick dig att skratta senast? Hon som pratar på telefonsvararen på jobbet.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Verkligen inte. Det finns ju fulla Knastret. Min finaste är en Pugh.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Sova med kläder på? Hur skönt kan det vara.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Fem... eller sex..
23. Hur många landskap har du bott i? Två
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja... ... Roligast var första gången när jag drack vin och ringde förtvivlat till Mård "Jag har druckit! Nu spyr jag! Jag ska aaaaaldrig mer dricka! Jag kommer dööööööö!!" Fast det visade sig att det inte alls var vinet - det var en rejäl magsjuk.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor
26. Är du social? Ja. Fast inte varje dag.
27. Vilken är din favoritglass? Isglass - Twister mjukglass - Magnum
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa en göööörfin moped.  
29. Tycker du om kinamat? Ja! Vi åt det igår. Mmmm.. Kina...  
30. Tycker du om kaffe? Ja! Jag drack det alldeles nyss! Mmmm... Kaffe....
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe och juice
32. Sover du på någon särskild sida? Av sängen eller av kroppen? Högersidan av sängen, vänstersidan av kroppen (när jag inte ligger på rygg, med armarna upp som ett spädbarn)
33. Kan du spela poker? Ja
34. Tycker du om att mysa? Ja, fast inte för länge
35. Är du en beroendemänniska? Ja. Och det är skitjobbigt och jag hatar't
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja! Björn och Bennys bäbis som heter Liv!
37. Vill du ha barn? Nej. Men jag måste tydligen enligt Mårds uttalande "Du kan ju tydligen inte göra barn du!".
38. Kan du några andra språk än svenska? Baguette?
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet! Lätt.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Musik, böcker och skor
42. Äger du dyra smycken? Verkligen inte.
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Ett tuggummi
45. Vem är den roligaste människan du känner? Isac. Han är sju år men är lite som en sextioåring.
46. Välj ett ärr på din kropp? Fetisärr på låret. "Det är charmigt och har en historia" brukar jag säga.
47. Vad har du för ringsignal? Elvis Presley - Suspicious minds
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nej. Jag hade inga kläder när jag var liten. Det är tydligt på alla kort och filmer. Ett par randiga blöjtrosor vad jag vet, men de är förhoppningsvis inte sparade.
49. Flirtar du mycket? Vet inte. Tror inte det. I så fall vet jag inte om det.  
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Tror inte jag har någon profilbild...?
51. Kan du byta olja på bilen? Ja, det går nog. Om man läser lite.  
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej
53. Vilken var den senaste bok du läste? Gängkrig 145
54. Läser du dagstidningen? Ja
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej
56. Dansar du i bilen? Alltid
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En påminnelse om att jag måste skicka in tidrapport innan ledighet
59. När var du i kyrkan senast? Oj. Ingen aning.
60. Vem snodde du denna listan av? Ida http://simkaka.blogg.se/

Puss!

Lars Winnerbäck - Kom änglar

För att jag har haft den på hjärnan i två månader och jag har gjort ALLT ALLT ALLT för att få bort den. Men det går inte. Hjäääälp mig dååå!

Kommentarer
Postat av: Kaka

Visste inte att Björn o Benny hade en bäbis, alltid lär man sig ngt!

2009-06-29 @ 21:04:44
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: hogie

Jovisst serru. Två till och med. Måste bli riktigt musikaliska underbarn!

2009-06-30 @ 09:32:43
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Tård

Jag tror att det kommer lite ljug här, Mård har inte sagt "Du kan ju tydligen inte göra barn du!", hon hävdar detta med emfas.

2009-06-30 @ 14:54:05
Postat av: söstra

Mård har sagt "Du kan tydligen inte göra barn du!" Jag va mä. Det var på kaffet efter Isac´s skolavslutning...

2009-07-02 @ 12:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0