Jag älskar hårdrock jag!

Sjuhundrafyrtiosju.

Jag har något superviktigt att göra idag men jag kan verkligen inte komma på vad det är. Ni vet, sådär viktigt så att om jag inte gör det så drabbas flertalet människor av mitt slarv. Det är så det känns i alla fal. Hoppas jag kommer på det. Annars är det nog kört.

Igår spelade jag och Isac fotboll. Han envisades med att stå antingen på mållinjen eller i målet. Det funkar ju inte, sa jag. Tappar du bollen när du tagit den så blir det ju mål i alla fall... Ja men.. jaa... men, sa han och stod ändå kvar där. Det går inte lära dem små nånting. Men om jag ska vara ärlig så tror jag att han kanske var besatt av något igår, det ser inte bättre ut :



Eller så är bara på grund av det faktum att Isacs fotbollsskola är sponsrad av...



Oerhört läskigt. Å andra sidan kan vi tänka att det är bättre det än scientologerna.. Eller...? Bollarna är åtminstone Rättvisemärkta. Det tycker jag är kanoners. Full fart. Nu kör vi. Kanonkul.

En superrolig sak som hände idag (förutom att Johan har varit på kontoret och hälsat på) vad när jag öppnade nya numret av tryck och får se en god gammal vän. Kumait! Rooooligt... !



Vi läste miljövetenskap tillsammans och han hade alltid något att säga om allt. Och fortfarande lever "hör och häpna!" kvar.. som ni vet. Ni som har varit här och läst. När vi pluggade tillsammans så sa han alltid "jag älskar ju hårdrock jag. Heavy metal! Det kan du inte tro? Jag spelar hårda gitarriff!". Yeah right, Kumait. Sa vi och skrattade. Men nu var det minsann upp till bevis. Han är så rolig. Han pratade alltid som sin fru också, hon på bilden. "Min Maria, hon är sjuksköterska i Säffle" sa han alltid innan han skulle berätta något om henne. Hur stolt som helst. Ibland visste man inte riktigt om han hittade på saker eller om han faktiskt hade sån konstig kunskap. Rolig i vilket fall som.

Igår upptäckte jag att Eldkvarn är bokade till Koriander den fjärde juli. Vaddå fjärde juli? Då är det ju Arvika! Så himla onödigt. Och Bo Kaspers ska spela i Arvika den elfte juli. Vaddå elfte juli? Då är det ju kongress! Så himla onödigt. Jag som alltid gråter när jag ser Bo Kaspers. Alltid. Ibland gråter jag till och med när jag slår på en skiva. Så vackert är det. Och det är faktiskt så att Bo Kaspers på Arvika tjugohundratvå är den bsäta spelningen någonsin ever forever. Jag blir himlans ledsen när det görs så fina bokningar på så dåliga datum. Eldkvarn kan man faktiskt se lite när som helst lite var som helst. Men inte Bo Kaspers. Fina Bo Kaspers.

Lös det här åt mig!

Något som är bra är att SJ:s företagsbokning äntligen funkade igår så jag kunde boka biljetter. Har inte gått på en vecka. Men nu så. Nu är det gjort. Nu behöver jag inte tänka på att jag ska glömma det.

Ikväll utlovas bra fotboll! Bra Kim och bra Isaksson. Allt ska vara bra. Förutom Malta. Mmm.. Kim...

Puss!

Bo Kaspers Orkester - Dansa på min grav

För att det är så braaaa. Den ska nog spelas på min begravning. Och sen ska det dansas! På graven då.

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Alltså. BKO gör en gratiskonsert i Övik den 7:e juli...vad fan... Hur planerar de sina spelscheman egentligen? Uppenbarligen inte efter kongresser, i alla fall!

2009-06-10 @ 14:48:36
Postat av: hogie

Så himla dåligt. Jag tycker vi ska klaga hos någon viktig. Fredrik Reinfeldt kanske? Gratiskonsert också! Vi borde skriva ett brev till BKO. För hand. Då mjuknar de nog minsann. Gratiskonsert i Göteborg någon gång 7-12 juli kan vi ju be om!

2009-06-10 @ 15:19:11
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Det är vår lokala tidning som bjuder på konsert. Tidningen 7 heter den, så då måste konserten såklart vara den 7/7... Men ja. Ska de spela den veckan kan de lika gärna spela i Gebege också.

2009-06-10 @ 19:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0