Efterblivna Tyskland

Sjuhundraett.

Igår åkte jag tåg till Trollhättan. Hon som är städgalen i teveprogrammet med människor som inte städar sina hem åkte med. På tåget uppstod även ett bråk mellan tre män och konduktören.

En av männen: Men vad vill du?!
Konduktören: Vad jag vill?! Jag vill se en biljett!

Och så vidare. Hon var rädd för dem. På torsdag kanske det blir ett blodigt slagsmål på tåget till Trollhättan.
Sist jag var i Trollhättan så har jag jättemycket tid över och hann gå på Freddie Wadlings konstutställning på kulturhuset. Den var fin och rolig och väldigt stor. Han har hunnit rita mycket.  

Idag har jag ingen lunch med mig och det är supertråkigt. Det är så konstigt att det fortfarande är så svårt att få vegetarisk mat på affärer och restauranger. Jag minns när vi var i Tyskland och jag var femton år och fick leva på tomatsoppa genom hela Tyskland. Det kan jag förstå... Eftersom de alltid varit lite efter i Tyskland. Men sverige borde väl ha kommit i kapp nu? Jag önskar att vi kunde komma i kapp ganska snart i alla fall. Nu finns det dock flera ställen man kan köpa falafel på i Karlstad. Det är trevligt och gott. Har det inte kommit mer vegetarisk mat till sverige inom fem år så flyttar jag till Grekland och lever på tzatziki, vattenmeloner och oliver resten av livet.

Vi har fått en vattenläcka i baracken! Blött som en sjö. Jag sa till Christian att akta sig för vattnet som kommer ur väggen för det är antagligen asbest i det. Jag tycker inte att han tog mitt råd på tillräckligt stort allvar.

Puss!

Eldkvarn - Dina enkla baracker

För att det är ett så bra ledmotiv till vårt leverne i baracken.

Kommentarer
Postat av: Tård

Att Trollhättan har ett kulturhus var nytt för mig, vilken kultur har de förutom SAAB?

2009-03-15 @ 22:16:30
Postat av: hogie

Det kanske inte är ett kulturhus? Har för mig att det står det på texten som rullar utanför. Det är nog ett allt-i-ett-hus. Bibliotek, galleri, pub, konferens.... Och tydligen har de ju kultur eftersom de ställer ut roliga teckningar. Plus att jag brukar vara där ibland. Jag är ju lite värmländskt exotisk och kulturell.

2009-03-16 @ 14:00:18
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0