En alldeles särskild historia

Sjuhundratrettiotvå.

Idag har jag en helt fantastisk historia att berätta. För att förstå det riktigt roliga i det här så bör man veta att jag för några år sedan lånade en cykelkorg av min far Tård, den blev snodd och han vrålade "DE KNYCKER JU ALLT DU LÅNAR!!". Vad han nu menade med det. Men i alla fall.

För några veckor sedan cyklade jag till busstationen för att åka till Örebro. Några dagar senare plockades jag upp på tågstationen och sa att jag hämtar cykeln nån annan dag. Jag sprang runt i några dagar och letade efter cykelnyckel, som var mystiskt försvunnen. Jag var övertygad om att jag hade tappat den på Kärsögården medan Christian sa "jag tror du har glömt den i låset". Vilket jag starkt förnekade med "nej, det har hänt så många gånger förut så det lär aldrig hända igen. Den måste vara här någonstans". Vi åkte till busstationen för att slänga in cykeln i bilen och köra hem den i hopp om att nyckeln skulle dyka upp.

Det är klart nyckeln satt i låset. Otroligt pinsamt. Men cykeln stod ändå kvar! Helt otroligt! Sally som är så fin! Vi hade inga spännband med, så vi lämnade cykeln och jag skulle hämta den någon dag senare. Häromdagen åkte vi förbi busstationen och jag tyckte att cykelkorgen var borta. "Nej, du måste ha kollat på nån annan cykel"... Ja jag måste väl det.

MEN SÅ IDAG. Idag gick jag till stationen för att hämta cykeln. På avstånd ser jag att korgen faktiskt är borta (så det så Christian-jag-vet-allt). Då har nån verkligen orkat klippa upp mitt cykellås för att sno cykelkorgen. En sketen cykelkorg från Biltema värd säkert inte mer än trettio spänn! Det är ju helt otroligt! Vem gör så? Jag är i alla fall glad.

Det var väl en vacker historia så här på tisdagen.

Puss!

The International noise conspiracy - Bigger cages, longer chains

För att på torsdag, då jävlar smäller det till på Koriander. Mmmm.... Dennis Lyxzén... Han har ju trots allt varit ett genomgående tema på min blogg. Jag har försökt övertyga Christian att jag ska få frikort på Dennis Lyxzén, eftersom han har varit min stora kärlek sen jag var tretton. Men allt jag får är ett "han har ju blivit så gammal!". Du har inte tänkt på att du också blivit äldre.....?

Kommentarer
Postat av: Tård

Skulle jag vråla? Jag som alltid är sansad!

2009-05-21 @ 10:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0