Mitt i naturen-Martin

Sjuhundratrettiofyra.

Hallå! Jag har något helt fantastiskt att berätta. Jag åkte med bussen, tittade ut och fick se Mitt i naturen-Martin. Gah. Han är så het så det är helt otroligt. Jag skickade genast ett sms till Christian och frågade om jag kan få frikort på Mitt i naturen-Martin. Ännu inget svar. Jag gissar på ett "nej, det kan du inte".

Det tråkiga är att han stod vi Sola i Karlstad-statyn och blev filmad. Precis som alla andra program som alla andra kanaler gör från Karlstad. Den där statyn är ju inte ens fin. Den är ganska bedrövlig. I mitt jobb så ringer det folk från hela Sverige och i nittioåtta procent av fallen får jag frågan "skiner sola i Karlstad då?!" och jag nästan hör hur de blinkar och glittrar med ögonen och förväntar sig ett "det är klart den gör!". Och det är oftast det jag svarar. Men jag tänker nästan alltid "jag tror hon är rätt död och enligt statyn så var hon ju varken speciellt vacker eller superglad". Det ska jag svara nästa gång.

Undrar vad Mitt i naturen-Martin tycker om Sola... Mmm... Mitt i naturen-Martin.... Jag har faktiskt gett frikort till Christian på Jennifer Connolly så det är inte mer än rätt att jag ska få nåt också. Tyvärr så verkade inte Christian veta vem Jennifer Connolly är. Men det känns mer som hans problem. När vi var på Christians mammas begravning så var ett genomgående tema (förutom det faktum att det var en begravning för Christians mamma) att Christian är lik Mitt i naturen-Martin. Och att han speciellt var det förr i tiden när han hade långt hår i hästsvans. MEN DET ÄR INTE SANT. Han är inte ett dugg lik Mitt i naturen-Martin. Jag tar åt mig å Mitt i naturen-Martins vägnar över såna hemska påhitt.

Nu ska jag äta kaffe och dricka apelsin.

Puss!

Moneybrother - Born under a bad sign

För att i lördags skulle jag köpa Green Days nya platta men den fanns inte (!!) så jag fick köpa Moneybrothers istället och den var inte alls bra. Ganska tråkig och lät som alla andra Moneybroters skivor. Så jävla tråkigt. Jag som älskar Green Day. Så går det när det inte finns en enda riktig skivaffär kvar i stan. Mäh! Nu spelar de Green Day på P3. Vilket sammanträffande.

Kommentarer
Postat av: Tård

Jag brukar alltid få förklara detta fenomen. Att "sola i Karlstad" var enservitris på stadshotellet, som alltid var glad och därför fick tillnamnet "sola i Karlstad". Oj jag trodde det berodde på att solen alltid lyser där, vilket den i och för sig alltid gör, när jag är hemma.

2009-05-21 @ 11:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0