Det är nu vi ska be om förlåtelse

Åttahundrafyrtiotvå.

Vet inte vad det gör att skumma typer dras till mig. Om det är för att jag ser lättlurad ut eller allmänt okristen. När jag åkte hem från Göteborg i helgen till exempel. Då satt en norrlännings bredvid mig och hon slog ju lätt hål på myten om att det bara är inandandes "jo" som kommer ur dem. Hon tölade konstant mellan Göteborg och Hallsberg. Kanske att jag sa fem korta meningar allt som allt. Men i alla fall. Igår när jag skulle gå över övergångsstället vid järnvägen så stapplar det upp en hundraåring bredvid mig, kort som en hob med käpp och puckelrygg och spänner ögonen i mig. Till slut får jag nog och

hogie: Hej du!
Hoben: Heeej.... Jag vill tala om för dig att det är syndafloden som har återvänt!!
hogie: Jaså, och det är du säker på?
Hoben: JAAA!!

Sen blev det grönt och jag blev lite rädd och nästan sprang över gatan. Jag tittade med paranoid blick över axeln för att se om hoben haltade efter men det gjorde han inte som tur var. Sen var jag paranoid i ytterligare en halvtimme och tänkte "tänk om han har rätt tänk om han har rätt tänk om han har rätt" och så funderade jag på om jag var tvungen att be gud eller Jesus eller vem man nu ber om ursäkt om förlåtelse för allt dumt jag har gjort? Sen kom jag på att jag inte har gjort något dumt och att jag borde ringa Christian och säga att han borde be någon om förlåtelse innan han sätter sig i bilen och kör hem. Men efter ett tag kom jag på att hoben antagligen bara var gammal och förvirrad.

Tur!

Puss!

Weezer - Keep Fishin'

För det är Weezer jag lyssnar på idag när jag egentligen inte ska jobba men gör't ändå.

Kommentarer
Postat av: Micke

Muahahaha, en 100-årig hob med käpp och puckelrygg? Tror fan att du ble rädd.

2009-11-20 @ 17:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0