Det är ljug alltihopa!

Åttahundrasjutton.

Idag var det väldigt konstigt hos optikern. Varje gång jag har varit där så har de sagt "Ja... synen har ju blivit sämre" och "Det har blivit mycket sämre sen sist!". Och sen har de sagt "nu ska vi välja bågar". Varje gång har jag frågat "Men behöver jag verkligen ha glasögon?" och de har svarat att det gör jag minsann.

Så idag sa jag det igen "Är det så att jag verkligen behöver glasögon eller är det så att ni bara vill sälja?". Ja, jag var lite grinig. För jag tycker det är så konstigt. Jag har haft glasögon i sjutton år men själv har jag aldrig känt ett behov av att jag behöver ha dem. Dagens samtal mellan mig och optikern slutade med att jag inte behöver ha vardagsglasögonen när jag har terminalglasögon. Hur kan de komma på det nu?! Vet de hur många tusenlappar vi har lagt på glasögon i alla år? Skandal. Sen sa hon att jag skulle vara utan glasögon i ett par månader och känna efter. "För du anstränger dig ju. Men använder du terminalglasögonen som du ska så hjälper det i stort sett för hela ditt synfel". Så: använder jag terminalglasögonen så blir inte ögonen trötta och därmed anstränger jag mig inte lika mycket i vardagen. Hur kunde det ta så lång tid att komma fram till? Pffffft. Jag lät nog väldigt upprörd så det slutade med att hon bjöd på synundersökningen. TACK.

Men det finns en liten hållhake tror jag... För hon sa också "Du får väl se om du får huvudvärk eller inte". Typ som att - skyll dig själv. Men det var ju liksom inte det som var min fråga. På nåt underligt sätt försökte hon säga att jag själv märker inte av mitt synfel förutom att jag får fysiska men. FÖR RESTEN AV LIVET.

Mina fingrar luktar nån underlig parfym. Vem har gnidit min hand mot sin parfym? Skandal även det.

Jag som har så fula terminalglasögon. Jag skulle, i ilskan, ha krävt ett par nya.

Just det. Sen frågade jag om jag kommer att bli blind när jag är gammal. Hon sa att risken är mycket stor att jag kommer att behöva läsglasögon i en mycket tidig ålder (typ imorrn). Sen skrattade hon skadeglatt. Nej jag bara skojar. Hon är kanske den bästa optikern jag haft. Framför allt så var hon ju ärlig i alla mina arga frågor. Det gillar jag. Ni andra som bara säljer på - hoppas ni skär er på ert eget glasögonglas.

Puss!

Korn - Blind

För att jag ser dåligt vid datamaskinen och när jag läser.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0