Hon är inte manodepressiv

Åttahundrafemton.

Det farligaste jag kan göra just nu är att tro att saker bara kommer att gå bra. Det är något jag nästan precis har lärt mig, att saker inte alltid går bra. Jag har alltid haft förmågan att på ett eller annat sätt fått som jag velat och har alltid vunnit i det mesta jag har gett mig in i. Men nu när man är vuxen och faktiskt har ett jobb och måste göra saker själv själv själv så visar det sig att världen inte alls fungerar så här. Det går tamejfan inte vinna jämt och det är så jävla tråkigt. Jag vill ju vinna jämt! Nåväl. Jag ska göra det. Men jag ska inte tro att jag kommer göra det för då kan jag inte säga "Gött. Det visste jag väl" efteråt utan istället kanske (och uppriktigt) "Oj! Det var oväntat!". Spännande. Den som väntar får se.

I och med det här ställningstagande så funderar jag också lite på vilken typ av uppväxt jag egentligen har haft. Var jag egentligen så bra på allt jag gav mig in i eller var det hela en stor konspiration? Funderar jag mer på det här så kanske jag blir manodepressiv. Faktiskt så trodde jag för ungefär en månad sen att jag var manodepressiv. Kanske att jag var det också, för när jag sa till Christian "Du, jag tror att jag kanske är manodepressiv" så sa han inte "Men neeeej, varför skulle du vara det?!" utan han la huvudet på sned, knep ihop munnen i en bekymrad min och sa "Jaaha... varför tror du det...?". Men nu tror jag inte att jag är det längre.

Idag förde jag fram min lysande idé om bullfest på fikat. Det var delade meningar. Någon tyckte att vi skulle ha det på fredag och jag var väldigt snabb med att konstatera att fredagar går minsann inte, för då är alla glada ändå. Det måste helt enkelt vara på en ganska meningslös och tråkig dag. Det slutade med att vi bestämde att en dag i veckan ha spontanfika. Det duger gott åt mig, än så länge.

Puss!

The Bear Quartet - Millions

För att det spelas Bear Quartet oftare och oftare på radion - kit a lajk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0