Man ska egentligen inte mobbas

Åttahundraelva.

Ibland blir jag förvånad över saker som har hänt. Det här till exempel


Här hade vi något slags mobbningstema och jag imiterar Markus Lindmark i Hip Whips.

Så jävla taskigt. Men kul. Därmed inte sagt att jag inte älskade Hip Whips när den här bilden togs. För det gjorde jag ju. Vad som hände med dem vet jag inte. Antagligen inte så mycket eftersom jag varken har hört eller läst något. För nån månad sen hände även det här vid fyra på natten;

Ralle: (viskande) Soooover du?!
hogie: Eh... ja.
Ralle: Jaha. Okej. Men du, säg nåt skaband? Säg nåt om ska.
hogie: Va...?!

Och sen började han prata om Hip Whips. Tror jag. För egentligen vet jag inte, jag sov nog rätt gött genom det där telefonsamtalet. Hoppas hans ska-samtal löste sig till slut. Inte för att jag vet hur han kom in på Hip Whips när han ville ha skainformation men det blir säkert bra. Det måste betyda något när det blir så mycket Hip Whips inom så kort tid.

Nu ser jag också att jag har Håkan Hellström på en pin och mina fina rastareggaearmband. Tider! Tror att vi kanske skulle på en Håkan Hellström-spelning den kvällen. Fast egentligen vet jag ingenting. Jag vet inte ens var jag är på den där bilden. Är det någon som vet något så får ni gärna berätta. Om ni undrar vad jag gör med pekfingret så är det ett ögonbryn. Kan ni ert Hip Whips så vet ni.

Puss!

Hip Whips - The Ladder

För att ska det vara så ska det vara Hammondorgel!

Kommentarer
Postat av: Ralle

Bilden är tagen hemma hos Elin i den lilla lägenheten på Färjestad, strax innan vi begav oss till Nöjesfabriken för att se Håkan Hellström och dansa fylledans på Rock-scenen med Madde.



Jag har väldigt svagt minne av det där telefonsamtalet. Undrar varför jag ville ha namn på ska-band. Antagligen diskuterade jag och Robert om ska.

2009-09-14 @ 15:32:09
Postat av: Therese

Jag kommer också ihåg denna kväll. Haha, väldigt kul kille Markus och väääldigt störd så jag tycker att mobbningen är befogad lite grann i alla fall. Kommer också ihåg att Håkan var lika grym som vanligt på den tiden.

2009-09-14 @ 21:05:03
URL: http://theresestahlberg.blogspot.com
Postat av: hogie

Ralle: Det är klart att du kommer ihåg... Visste inte ens att du var med, i så fall hade jag frågat dig direkt :).



Therese: Jag hittade en bild på dig också! Kanske att jag lägger upp den nån annan gång.... Självklart var mobbningen befogad. Han får ta't liksom. Eller börja noppa sig.

2009-09-16 @ 12:51:37
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: hogie

Ralle: Förresten så ja, nu när du säger det så var det så att du hade Robert på besök och ni diskuterade ska. För du sa "Jag vill bara ha NÅNTING att säga om ska. NÅNTING". Hehe :D Sen frågade du också vad ett lokalt band hette som jag brukade lyssna på. Det stör mig för jag kan inte komma på vilket du menar. Jag minns att jag nämnde The Bustups. Men de är ju väldigt o-lokala. Spacesuit Ballet Dancers? O-lokala. Kom på vilka det var!

2009-09-16 @ 12:57:32
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Ralle

Jo men just det, det var ju hela grejen, jag skulle komma på vad det var för lokalt ska-band. Vet inte alls vilket jag menade.. men när jag tänker efter så funderar jag på om det inte fanns med ett ska-band på den där Karlstad-skivan du hade? Den där med solar på.

2009-09-16 @ 18:17:21
Postat av: hogie

Du menar väl inte Ei saa peittää...? För de tror jag att jag nämnde mitt i natten. Ska kolla skivorna imorrn. Det är också roligt att du tänker efter när du funderar.... ... . ;)

2009-09-16 @ 23:15:45
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0