När jag jobbade med kaffet

Åttahundratolv.

Försöker få det faktum att vi ska ha nästa personalsamling på en finlandsfärja att landa ("med strövtåg i Helsingfors"). Sist jag var i Helsingfors så tappade jag en tand. Fast jag tror att det kanske var i Bulgarien....? Jag blir åsjuk. Jeeetteleett. En gång kräktes jag bland får någonstans i nederländerna. Förra året sa jag till Tård att han skulle lugna sig lite annars skulle jag kräkas på honom. Istället svängde han ännu mer i kurvorna. Men jag såg allt att han hade dåligt samvete efteråt när jag satt i diket och hulkade.

Idag har jag kokat ärtsoppa. Jevlar vad gött, tänkte jag och smakade och det var jettegott. Men efteråt mådde jag alldeles illa. Antagligen för att jag inte alls var sugen på ärtsoppa, men hade lovat att göra ärtsoppa (ertsoppa). Så jag intalade mig att jag var jämt görsugen på ärtsoppa och det hela slutade med illamående. Men det gör inget, för det har nästan gått över nu. Om jag mot all förmodan någon gång skulle få en onge i magen så skulle jag kanske kräkas hela tiden. En gång sa Madde "du kan nog inte bli gravid för du skulle kräkas hela tiden på grund av alla dofter". Ja, det var ju precis det jag skrev. Det är för att jag aldrig har rökt. Så jag har världens bästa luktsinne. HUH! Nu kom jag på världens bästa jobb. Jag borde jobba som en av de där som luktar på bönor på Löfbergs hela dagarna. Det skulle jag vara riktigt bra på. Efter en vecka skulle jag få sparken för att jag skällde efter dem för att de inte gör allt kaffe enligt KRAV och Rättvisemärkt. Sparken på grund av att min näsa frätte sönder av bönorna som är besprutade och plockas av stackare som måste sova på plantagen och blir våldtagna av bönodlarna. Så himla typiskt att få sparken för något man tror på. Det är lika bra att jag inte börjar jobba hos Löfbergs.

Puss!

Green Day - Scattered

För att jag senaste månaden varit som besatt av Green Day.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Du Hogie, jag tror jag är lite tjaer i dig.

2009-09-17 @ 21:50:27
URL: http://linneaornstein.blogspot.com
Postat av: hogie

Linnea: Det är helt okej. Jag är nog lite tjaer i dig också!

2009-09-18 @ 08:52:07
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Jag med. Fast här tror jag det stavas annorlunda.

2009-09-18 @ 19:43:05
Postat av: hogie

Kamilla: Ja, men det är okej att du också är det. Det kanske stavas "kjaer"? Jag är nog lite kjaer i dig också!

2009-09-19 @ 12:56:20
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Tård

Det var nog förrförra året du kräktes i hagen, på väg till Risinge.

2009-09-19 @ 18:13:56
Postat av: Fedt.

du borde jobba på zoegas, riktigt kaffe.

2009-09-21 @ 13:02:10
URL: http://bastard.blogs.se
Postat av: hogie

Tård: Ja, jag har väl inte vågat åka långväga med dig sen dess.

Fetto: Pffft... Arvid ska det va! "Pepprig".

2009-09-25 @ 10:08:26
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0