Saker jag inte tror på

Åttahundrafem.

Är mätt. Kanske kräkmätt till och med. Vågar inte känna efter. Snart ska jag träffa Lisa. Då ska jag dricka kaffe.

Gunmarie är smart och går promenad efter lunchen, i det fina vädret. Själv tror jag inte på promenader direkt efter man har ätit. Det kan inte vara bra på något sätt. Om man inte tar en strospromenad förstås. Går lite sakta med händerna bakom ryggen och tittar åt både höger och vänster. Jag tror inte heller på dieter. Äta vad man vill. Det tror jag på. Sen är jag väldigt kramgo också. Jag är så kramgo så ibland kan jag ställa mig i ett hörn och bara gosa med mig själv.

Några gånger har det varit tema Saker jag inte tror på i Christer i P3. Det är kul. En del tror inte på tårna på fötterna, Pattis (tror jag det var) morfar tror inte på tvåans växel. Jag tror inte på fettdieten. Vad tror ni liksom? Sitta och äta smör och inte röra på sig. Vad tror ni att det resulterar i till slut? Oj, en fettpropp i hjärtat. Indeed. MEN... Rör ni på er och äter smör. Då ska jag inte bråka med er. (Det här är en evig diskussion på jobbet. jag tror att vissa personer hatar mig för att jag säger att de kommer dö av "dieten")

När jag gick ut på parkeringen igår så hittade jag Chrille Krok i bagageluckan. Jag tror han börjar bli desperat i lagandet av PYY. Lämna in honom det måste vara både enklare och billigare, försöker jag. Men det går minsann inte. Senare hade tydligen inte bara en utan två grannar berömt honom för sitt flinka mekande. Tack så mycket, nu kommer han säkert ligga i bagagen resten av veckan. Tilläggas ska också att de grannar som berömde honom är samma grannar som bankade hysteriskt i väggen när Chrille hade micen i SingStar. Roligt är också att samma grannar har lagt märke till registreringsplåten. Vi kallar ju bilen för Pyy... Som den heter. Grannen sa "PYY FAAN VILKEN SKIT!". Haha. Roligt. Att ingen hade tänkt på det.

Ikväll ska en av mina DS ha msn-möte. Spännande. Kan bli hysteriskt. Kan bli Grotesco "det ballar ur!". Jag ser fram emot det. Mer än att sitta på ett tåg i nästan tre timmar, vara på ett möte i drygt två och sen åka tåg hem igen i nästan tre timmar. MSN is the shit! Tydligen. Tacka vet jag Miranda. ICQ. Synd att ICQ dog ut. Jag kämpade väl.

Puss!

Mean Street - Born in 1974

För att då är ju syrran född! Tror jag?


Kommentarer
Postat av: Kamilla

Går dieten verkligen ut på att inte motionera? Eller har de bara plockat ut russinen ur kakan?

2009-09-09 @ 15:01:10
Postat av: hogie

Kamilla: De säger "man behöver inte motionera om man går på GI-dieten eller någon annan fettdiet" eller vilken annan diet det nu är som de går på. Dessutom så tror jag att de flesta som hoppar på en sån där diet inte har varit aktiva i livet tidigare. Har man idrottat eller så då, förstår man att det inte är så det går till. (MEN NÄR DET GÄLLER "FETTDIETERNA" SÅ TYCKER JAG ATT ALLA BORDE FÖRSTÅ. DET ÄR RÄTT LOOOOGISKT).

2009-09-09 @ 20:38:48
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Stackars dem.

2009-09-10 @ 10:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0