Skrapa skrapa skrapa

Åttahundraett.

Är väldigt väldigt seg idag. Men jag sov gott! Ensam i stor säng is the shit. Christian ringde och var förtvivlad igår. Han vågade inte sova ensam i sin mammas hus. Jag blev inte förvånad. Dessutom verkar han extra rädd sen vi sov där tillsammans och hans pappa-spöke tittade argt på mig mitt i natten. Jag försökte förklara att det inte är farligt med spöken, och speciellt inte om det är ens föräldrar. Han måste ha blivit inlåst i en garderob eller nåt när han var liten. Själv tycker jag att det är lite gött med spöken. Om de är snälla förstås.

Idag är det lördag och jag vet inte vad jag ska göra. Jag vet att jag inte ska på kräftskiva hos Mård och Tård i alla fall. För där är det något slags skådespel där jag tydligen är den enda som tar avstånd till saker som inte är okej. Som att man slåss och misshandlar till exempel. Inte okej. Dessutom väljer jag att inte sitta och äta vid samma bord som misshandlaren. Vem vill äta tillsammans med någon som inte ens kan andas? Lite jobbigt att lyssna på flås genom näsan när man ska äta. Undrar om han är bra på något den killen? Antagligen inte. Det skulle vara att vara dum i så fall.

Jag tror att jag borde städa. Jag gör det, jag bara gör det...

Förresten! Såg ni killen som skrapade trisslott på teven imorse? Häftigt tycker jag. Kom till sverige för sex år sen, från Eritrea. Har utbildat sig till gyminstruktör och läser något just nu inom kroppsbyggande jag vet inte... Utvisningshotad och grejer. Han fick i alla fall tiotusen i månaden. I hur många år såg jag inte. Jag trodde inte man skickade tillbaka flyktingar till Eritrea? Eller... repatrierar... som sverigedemokraterna så fint kallar det. När jag gick i lågstadiet så kom det massor av flyktingar från Eritrea. Eyob till exempel. Fast han kom nog hit när han var bebis. Nåväl. Mer trisslottsvinster till flyktingarna!

Puss!

Beatles - Penny Lane

För att det var längesen jag kallade Benny för Penny Lane. Tur att jag kommer ihåg saker ibland.


Kommentarer
Postat av: Söstra

Är det ok om jag inte sitter vid samma bord utan vid ett annat ställe?

2009-09-05 @ 12:32:19
Postat av: hogie

Egentligen inte. Men jag vet att du är ganska svag i din karaktär så det är okej ändå. Du knyter i alla fall näven i fickan! Det är mer än vad vissa andra gör.

2009-09-05 @ 12:39:13
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0