Defekter

Åttahundranittiotvå.

Idag när jag rensade av skrivbordet så hittade jag anteckningar från när jag var på en utbildning för några veckor sen. Det var en kvinna som skrev på whiteboarden och så sa hon att hon inte kunde använda den gröna pennan för "det brukar inte synas om ni har defekt färgseende". Det tyckte jag var roligt. Då tänker man lite för mycket på alla andra. Även om någon i gruppen nu skulle ha haft defekt färgseende så är det ju inte så att den personen inte ser nånting bara för att färgen är grön. Det blir ju bara en annan färg än just grön.

En gång i lågstadiet så var det en tjej som sa att det var något fel på hennes lillebrors testiklar och att han kanske inte skulle kunna se färgen grönt när han blev stor. Det tyckte jag var så konstigt. Sen sa mamma att jag nog helst inte skulle umgås med dem. Inte för det där med testiklarna utan för att de var mycket äldre än mig. Det var väldigt konstigt att de ville umgås med mig. Jag var ju skitliten.

Igår såg jag en uggla.

Varför är det sol när jag jobbar och mulet när jag är ledig? Det skulle jag vilja veta, Väder-Tone.

Puss!

Fatboy Slim - Right here, right now

För att jag är som besatt av fetpojke smal.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

jag är så jävla trött på blogg.se's startsida. kan man göra nåt slags uppror så man slipper den?

för jag känner också att jag skiter i vad ellen har för favoritbloggar, eller vad angelica hade för outfits på semestern, eller vad linnéa tycker om marabous nyaste smak. den är som en skoltidning gjord av de där snygga tjejerna i 8C.



nu vet jag inte alls varför jag säger det här till dig, men jag tycker det är fint att dela med sig av vad man känner.



när jag bodde i brighton brukade vi hänga utanför fatboy slims hus, men han kom aldrig ut.

2010-04-27 @ 12:49:09
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Pernilla

eller så var han aldrig där ens...

2010-04-27 @ 12:49:20
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: bastard

man skojar inte om tone.

2010-04-27 @ 15:16:08
URL: http://bastard.blogs.se
Postat av: hogie

Det är för att blogg.se är värdelöst. Alla borde göra uppror och börja använda blogs.se istället. Då måste blogs.se skärpa till sig och bli bättre och sen är alla lyckliga. Eller lite lyckligare åtminstone.

2010-04-27 @ 15:16:37
URL: http://hogieskill.blogg
Postat av: Kamilla

Nåväl, nu är det väl inte för att folk ser brunt eller rött i stället för grönt som man inte ska skriva med grönt, det är för att vissa har svårt att se texten mot bakgrunden om man skriver med grönt (eller rött)... Rättskavararätt!



Nu har jag förresten anlitat en partyfixare för att få hjälp med den där fiskdammen.

2010-04-27 @ 21:26:58
Postat av: hogie

Fetis: Vart var skojet i det där? Jag var väldigt allvarlig i min fråga till Tone.



Kamilla: Hon sa det som att om det fanns en person med färgblindhet så skulle denne inte se texten överhuvudtaget. Som att färgblindhet var likamed helt superblind.

Bra med festfix!

2010-04-28 @ 11:23:52
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Haha. Det står text på en vit tavla, men man ser bara en vit tavla. Läskigt.

2010-04-30 @ 09:53:34
Postat av: hogie

Kamilla: Hon kanske hade erfarenhet av alla nbv-tanter? Old people vet du. Ja, du borde faktiskt veta nu när jag tänker efter. Personlig erfarenhet! :)

2010-05-05 @ 14:41:22
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0