Snart är jag för gammal för saker.

Åttahundraåttionio.

Förra helgen hade vi årsmöte med grön ungdom. Det här är sista året som jag är en grön ungdom. Sen är jag vuxen och då försvinner ungdom. Miljöpartist låter så tråkigt. Det är ändå kul att det hinns med ett val till när jag fortfarande är ungdom. När jag var fjorton var jag kär i Gustav Fridolin. Som av en slump så har han bestämt sig för att göra comeback i år. Sista året som jag är ungdom.

Egentligen sitter jag bara vid datorn för att slippa göra viktiga saker. Vi måste göra klart flytten den här veckan. På måndag flyttar den nya in. Hon är från Skåne. Egentligen är jag emot att danskar flyttar in i vårt fina län och förstör vår fina bonniga dialekt med sina skorrande r. De skåningar som har mitt förtroende att flytta hit är Tjockis, Pepe och Gustav Fridolin. Ni andra får lära er att uppföra er innan ni kommer hit. Ja, förutom hon som flyttar in i vår lägenhet. Hon är bra. Just nu är hon bara bra för att hon tar över lägenheten tidigare än planerat. För att bli bättre måste hon bjuda till med något speciellt. En dans till exempel.

Igår började vi se Solisten. Men Robert Downey JR kan typ inte prata och jag hör skitdåligt så jag stängde av. Det var synd för jag tror den är bra. Men varför stängde du av? För att vi tror dvd-kontrollen är kvar på Brogatan. Mhm, svårt att sätta på text då fattar ni. Kanske vi kan hämta kontrollen idag och se den ikväll? Precis. Som Tindra fyra år och fyra år forever skulle ha sagt.

Äsch. Göra saker. Undrar hur det känns för föräldrar när barn blir inte längre ungdomar? Då känner ni er gamla va? Muahahahahahaha. Ni är gamla.

Puss!

Lisa Ekdahl - Dom band som binder mig


För att den är så fin. Men man kan somna om man lyssnar på den när man jobbar.


Kommentarer
Postat av: fedt.

du e go du hoogan! tycker du ska prova på skåneland istället för att flytta runt i de lokala kvarteren :)

2010-04-16 @ 21:18:29
URL: http://bastard.blogs.se
Postat av: hogie

Fett: Jag var på väg! Men så dök det upp kärlek och förstörde allt. Det längsta jag kommit var Skövde. Hade jag stannat där så kanske jag hade bott i... Tyskland nu?

2010-04-17 @ 22:02:57
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0