Jag kanske får skäll

Niohundratrettionio.

Idag ska jag till Hammarö på polisrekrytering. Under sommaren tänkte jag... Nej, nu gör jag det jag bara gör det. Fast jag vet inte riktigt. Jag tänker att jag antagligen skulle få sparken direkt om min chef visste att jag ens överväger det.
Chef: Du har ju inte tagit din examen än. Hur vet jag att du inte helt plötlsigt slutar och vill plugga klart?
hogie: Pffft... Jag vet ju inte ens vad jag vill bli. Det är ingen risk!

Om JAG vore chef. Eller nej. Jag skulle nog inte vara så bra chef så jag tänker inte ens på det.

Men vad ska jag göra då? De gör ju så bra rekryteringsfilmer! De flesta söker ju tre-fyra gånger innan de kommer in. Så om jag söker nu och inte ens kommer till testerna så söker jag inte igen. För då är jag nog för gammal. Så gammal att det inte finns en chans på jorden att jag orkar springa två kilometer på tio minuter och trettio sekunder. Eftersom jag inte har tränat ett ordentligt pass sen i mars så är risken ganska enorm att jag inte klarar det nu heller. Spinning är ett alternativ som lockar mer och mer. Fast jag har kört spinning förut och jag är egentligen lite för tävlingsinriktad för det. Men det kanske är bra om jag ska springa fort.

Imorrn ska vi bygga valstuga. Men guuu va kul, tänker ni. Ja jag vet inte om det är så himla kul klockan sju på morgonen men det kommer att bli den snyggaste valstugan så det kanske känns bra när den är uppe.

Jag ser fram emot Toy Story 3 i 3D också.

Puss!

Cat Stevens - Im so sleepy

För att Chrille försov sig tredje dagen efter semestern. Bra jobbat Chrille.

Kommentarer
Postat av: Marita

Tror det vore ett jobb som passar dig!!! Ok, visst är det många som får söka om men det är ofta dom inte har nån större arbetslivserfarenhet och kanske precis har gått ut gymn. Oftast är förstagångssökarna ca:20 år men du har ju några + till. Hoppas att du får en bra inf. Good luck!!!

2010-08-18 @ 16:31:09
Postat av: Pernilla

fast om du blir polis och chefen ger dig sparken för att du ens tänkte tanken att bli polis så kan du sätta honom i fängelse! ungefär.



ja. alla i dalarna älskar falukorv, OM vi gör. allra bäst tycker vi om såna där äckliga (eller jättegoda menar jag ju förstås) faluburgare, när de lägger en falukorvskiva mellan två hamburgerbröd. yumyum. det är väl lika självklart som att alla i värmland älskar värmlandskorv?

2010-08-18 @ 19:23:36
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: hogie

Marita: Ja jag tror också det faktiskt. Efter informationen så känns det ännu mer som att det passar mig. Jag söker den här omgången i alla fall. Kommer jag inte vidare och distansutbildningen finns att söka till våren så söker jag då också.



Pernilla: Chefen är en hon, men ja... bra idé! Såna kommentarer uppskattas här vettu! Vi tvingades göra värmlandskôrv i skolan. Sen åt vi den. Jag minns ingenting av det. Förutom att det var i lågstadiet och att jag var rädd. En annan sak, som jag hoppas jag minns rätt, är väl att falukorv... Nä förresten. Det är väl falu rödfärg kanske.



Äh. Det är något med oxar, oxblod och Falu. Vad? De använde oxarna i gruvorna och sen... slaktade de dem och gjorde falukorv av köttet?

2010-08-19 @ 14:37:42
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Tård

De använde oxarnas skinn till linor i gruvan och fick en j-l massa kött över, därav falukorven. Detta är en typisk kunskap för en polis!

2010-08-25 @ 19:18:42
Postat av: hogie

Tård: Nä, men jag tror de använde oxarna som arbetskraft också.

2010-08-26 @ 11:42:24
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: hogie

Tård: Förresten så kan du hälsa dem på ditt jobb att jag varken vill bli sjöman eller soldat.

2010-08-26 @ 14:30:47
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Anonym

Klarade du vikningen? Ta med den så jag får prova!

2010-08-29 @ 18:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0