Jag och Eyob

Niohundrafyrtio.

Inatt drömde jag att jag var ihop med Eyob. Det var jävligt märkligt. Antagligen drömde jag det för att jag läste i Hem&Hyra om ett par grannar som blev ihop. Den ena var vit och den andra var brun. Och jag tänkte varför måste de alltid måste göra så integrationssnuttegulliga reportage? Plus att jag såg Eyob förra veckan.

En gång klättrade Eyob upp på elskåpet utanför mitt fönster och glodde in i mitt rum. Man såg hans ögon och tänder. Nu är inte Eyob djupaste-afrika-brun. Han är lite härligt brun. Han är från Eritrea. Men i alla fall. Efter att han klättrade upp där så skulle alla göra så. Jag kunde aldrig vara säker i mitt eget rum.

Ville bara dela med mig av mitt och Eyobs liv. Så ni vet.

Puss!

Rage against the machine - Wake up

För att jag blev alldeles skittrött.

Kommentarer
Postat av: Matilda

haha, hjälp! det där är min mardröm, att helt plötsligt se någon utanför sitt fönster som tittar in på en! jag hade nog svimmat... haha!



TACK så jättemycket! jo jag håller med, många skaffar barn på tok för tidigt i sina förhållanden. jag tycker man ska lära känna varandra riktigt ordentligt, och hinna leva i vardag osv med varandra innan man tar det steget! har några bekanta som väntar barn, och de hade inte ens provat att bo ihop innan hon fick reda på att hon var gravid... hoppas det går bra ändå!

2010-09-07 @ 10:46:09
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0