Tror de att de är vikingar?

Niohundratrettiotvå.

Det finns liksom ingen motivation till att sitta framför datorn under semestern. Idag kände jag mig lite tvingad att rensa ur kameran så jag fick ju slå på den. Datan alltså. På jobbet sitter man framför datorn mestadels av arbetstiden så det känns som att det är smart att prioritera bort det under semestern. Dessutom finns det roligare saker att göra när man är ledig.

Fast idag regnar det och jag ska hem till min nya tant. Hon är inte så rolig. Hoppas hon blir det till slut.

Igår var jag hemma hos Mård och Tård. Maria och Tård byggde klart vedskjulet och Maria hade på sig den fulaste t-shirten i mannaminne. Till och med när jag var liten tänkte jag "Men varför har de såna t-shirtar?" och skämdes lite i smyg. Ja, för Tård och Madde då som hade dem på sig.



Tindra var där också och hon pratade, badade, pratade, badade, sjöng, pratade, badade, sjöng, pratade... MEN... Det konstiga är att hon inte blev rynkig fast hon bara under nästan hela tiden jag var där? Har hon fiskskinn? Har hon inget skinn? Är det något fel på hennes skinn?



Christian är på Packmopedsturné och jag tycker lite synd om de på mopederna. Kul att åka runt i Värmland på mopeder i det här vädret? Kanske. Kanske inte. Stackars Dregen då! Hans smink lär ju rinna. Åh stackars Dregen...

Nu måste jag äta. Måste ha energi till tanten.

Puss!

Robert Broberg - Vatten

För att jag kan lyssna hur mycket som helst på Robert Broberg när Christian inte är hemma.

Kommentarer
Postat av: Tård

Jag tror jag härstammar i rakt nedåtstigande led från vikingarna!

2010-07-29 @ 12:19:39
Postat av: Marita

2010-07-30 @ 15:59:00
Postat av: Marita

Tård´s kompis var ju Viking !!! Han har säkert sparat nån "kompiströja" ;) Tror att T´s hud håller sig tack vare att att hon har tränat upp andnings-och lungkapaciteten via sitt eviga prat så kroppen har lärt sig att syresätta sig själv till övriga organ. ;D

2010-07-30 @ 16:06:20
Postat av: Pernilla

det kanske är deras arbetstischor? såna som man har när man fixar med hemmet under semestern, ska inte såna vara fula enligt någon svensk lag?



jag kan inte sno den! han vakar över boken som en hök, och aldrig läser han färdigt den heller. läser som en jädra snigel gör han. jag ska nog stoppa fram hans bokmärke några kapitel när han är på jobbet imorgon...

2010-07-30 @ 16:28:56
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: hogie

Tård: Hmm... Vad hände med vallonerna? Tattarna?

Marita: Ja det eller så är det nån äcklig, defekt gen från Finland.

2010-07-30 @ 20:32:15
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: hogie

Pernilla: Det har du nog rätt i! MEN. Jag tycker att jobbar man så kan man passa på att jobba i fina kläder med ett fint budskap. For example.... Förra veckan när jag renoverade en byrå så hade jag på mig "MAKE LOVE NOT WAR - Svenska Freds". Igår när jag körde hårdstädning så hade jag Way out west. En får passa på när man väl har t-shirt på sig. Tänker jag.



Å andra sidan kanske Maria ville sprida vikingarnas budskap. Slåss, drick och plundra. Man kan ju också fråga sig vad Tård ville sprida för budskap med sin icke-t-shirt....?

2010-07-30 @ 20:35:45
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Tård

De feta magarnas budskap!

2010-08-01 @ 20:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0