Rider ej på häst

Åttahundrasjuttiofem.

Imorse när jag vaknade och det fortfarande gjorde ont så fällde jag en tår och tänkte "herrejävlar, jag måste nog göra't!" och tänkte att jag skulle ringa till barnmorskorna och säga "fan ta er, ni fick mig att börja äta dem igen". Ungefär. Men så hände något magiskt. Jag ringde till barnmorskan och hon sa "Jahaaa... vilken läkare har du då?". Och så blev hon arg för att han hade sagt att jag skulle äta värktablett. Precis så är det ju! Så himla bra.. hon sa bra saker som att "ja det är klart att det är lätt för oss att dölja problemen med minipiller, men det är ju inte rätt". Taaaaack sa jag då. Jag som trodde jag hade förlorat slaget mot den sönderlobbade sjukvården. Ja, min lärares teori om hur sjukvården är uppköpt av läkemedelsföretag tror jag fortfarande på. Hur kan de annars trycka i folk så mycket konstiga grejer? Tror't.

Igår skrev vi på kontrakt för lägenheten. Det var fint. Det var en rolig hyresvärd. Vi hade matchande kläder. Han tyckte inte heller om svarta och grå väggar. Nu ska de bara bryta upp och lägga om golvet i köket och tapetsera om vardagsrummet. Bra om det är gjort innan vi börjar flytta in.

Jag ska jobba hela helgen... Det kan jag gött göra när jag legat hemma i fosterställning i två dagar. På lördag ska jag till Ransberg och träffa massa scouter. Det tycker jag är lite spännande.. Jag vet nästan ingenting om scouter. Förutom att de är jättetöntiga, fast på ett bra och roligt sätt. Alltid redo! Hoppas de är som Gröngölingarna.

Nån som vill köpa ett soffbord? Från IKEA. Ramvik tror jag det heter. Det står i vårt sovrum och har gjort ett bra tag nu. Kom och köööp kom och kööööp! Här kan man skymta bordet bland en handfull fyllon;


Man behöver inte ha skivor i det om man inte vill. Bara om man är lite nördig. Som vi är.

Puss!

Britney Spears - Circus

För att jag gillar Britney och hennes parfymer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0