För lite sömn

Åttahundranittioåtta.

Kaffet hjälpte inte mot huvudvärken. Men jag tror att jag kanske kan skylla den på syrran...? Först är jag i Stockholm i två dagar. Och det är likamed dålig sömnstart på veckan.
Måndagen bodde jag på ett hotellrum med jättesmal säng= lite sömn. Jag vill ju fläka mig!
På tisdagen kom jag till Karlstad halv åtta. Fyrtio minuter för sent. Snabbt till syrran för husfruarna. Kommer hem sent= lite sömn.
Onsdagen ringer hon och säger att läkaren säger att hon ska åka till akuten för att hon misstänker blodpropp efter gipsningen. Syrran säger "Jag tänker inte åka till akuten! Det lär ju inte vara någon blodpropp. Kan jag inte gå till vårdcentralen imorrn?". Jag blev skitsur och började skälla på henne för att hon är korkad och att hon inte kan veta om det är en blodpropp och att det har lossnat och är på vandringsfärd upp till hjärnan nu. Så då åkte vi till akuten= lite sömn.
Torsdagen ska hon åka tillbaka till sjukhuset för att ultraljuda sig och sen till akuten igen... = sen middag = sent hem till Mård och Tård för att hämta viktigt cykelställ = lite sömn. Det var i alla fall ingen blodpropp. Men tänk om det hade varit det då. Mmm just det. Tur att hon har en klok lillasyster. Just det. Fast jag tror inte de kan vandra upp till hjärnan. Propparna alltså. Kanske till hjärtat. Fast egentligen vet jag ingenting. 
Jag fick även skälla på henne för att hon ville gå ut i mjukisbyxor. Men det fick hon göra. Bara för den gången dock.

Summan av kardemumman = lite sömn.

Imorrn får jag i alla fall lite sovmorgon. Lite. På söndag får jag sovmorgon. Då ska jag sova till ett på dagen. Fast det tror jag inte att jag kan. Kanske till klockan tio.

Puss!

Danko Jones - I want you

För att det går så långt mellan gångerna då jag lyssnar på Danko Jones. Det är dumt.

Kommentarer
Postat av: Skägget

Helt rätt Hogs. Sitter den i bent kan den som längst hamna i lungan. Så det så.

2010-05-10 @ 22:29:14
URL: http://skaegget.blogg.se/
Postat av: hogie

Skäggman: Då var inte mitt skäll helt obefogat i alla fall. En del skäll är bra skäll.

2010-05-11 @ 09:21:08
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Tård

Skägget har ju rätt, samtidigt är en propp i lungan inte någon trevlig sak!

2010-05-13 @ 21:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0