Inte så tjockt på tôrge

Niohundraåtta.

Det känns kanske inte riktigt som att vi var tvåhundrafemtio personer som slöt upp till Ship to Gaza-manifestationen. Men kanske... hundrasjuttiofem? Å andra sidan kanske alla som göttade sig utefter Kungsgatan räknades. Det var en fin och effektiv manifestation. Det tycker jag om.

Dagens tema har nog varit skepp och hav, tror jag. I morse åkte jag, helt ovetandes om vad som hade hänt, men min "Save the ocean"-tröja på. Väl på jobbet hör jag om Israels idiotiska handlingar mot Ship to Gaza. Och Tård är ju på havet - på ett skepp i afrika. Värsta sammanträffandena.

Helgen har varit låååång och gooo. Förra helgen cyklade vi till Mård och Tård och jag stal smultronplantor på vägen hem. De står fortfarande i ett glas på balkongen. Men nån gång ska jag sätta dem i jord.



I sommar ska vi cykla till Christians barndomshem och efter övningen till Mård och Tård känns det som att det kanske inte är så långt och jobbigt.

Puss!

Karensdag - Tjockt på Bergvik

För att jag tänkte på Karensdag och sen såg jag Björn i periferin på torget. Sammanträffanden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0