De är nog bra på annat

Åttahundranittiosex.

Det finns några städer jag gillar lite bättre i Sverige. Sen finns de det där som man inte tycker om på något sätt? Men är det för att du egentligen inte har någon relation med staden, hogie?, har jag frågat mig flera gånger. Nej, så är det inte. Stockholm är ett jävla rövhål. Eller är det Stockholmarna? Det har i alla fall varit två intressanta dagar i, utanför, på väg till och på väg från Stockholm. Mest har det som folk sagt varit intressant. Som när Yvonne konstaterade att man faktiskt kan vara svensk och klippa sig i en frisyr.

Eller när en Stockholmare bredvid mig på tåget till slut själv konstaterade att "jag är nog bara en dryg Stockholmare nu". Ja det är du faktiskt, hjälpte jag honom. Han var verkligen det. Han sa saker som att "jag får väl åka epa till Geijerskolan då!" och "mina fördomar säger att det är jazz du jobbar med" och "allt lär ju vara stängt inne i Karlstad" när klockan var sju. Vi blev lite (läs: ganska mycket. tanterna i sätet bredvid tittade med ufo-ögon på oss) ovänner och jag hoppades lite att han inte skulle klara intagningsprovet till skolan. Tänk om han kommer in, blir ihop med en fin värmländsk flicka och sprider sina gener? Det går liksom inte för sig.

Men jag vet inte. Jag känner ju faktiskt fina Stockholmare också. De flesta verkar bara ha lite otur när de tänker helt enkelt. Och Stensnäs var fint. Det kändes som Hammarö med både klippor och måsar. Roligt var när (återigen) Yvonne sa "Vad stora de är! Man ser dem liksom aldrig så här på marken!". Stackare. Hon sitter alldeles inlåst i sin lägenhet i Stockholm. Och så har hon kanske lite otur när hon tänker.

Kaffe is the shit.

Puss!

Maia Hirasawa - Gothenburg

För att det finns städer att tycka om också. Och så kanske jag får insikt nån dag. Precis som Maia.

Kommentarer
Postat av: Che

Hmmm... Om vi skulle ta och utöka vår utrotningsmålgrupp till att även innefatta 08:or?

2010-05-05 @ 22:26:53
Postat av: hogie

Che: Nej, för jag tror att det handlar mer om oss. De kan ju inte rå för(jo det kan de, men ändå) att de bor i en stor äcklig stad. Så länge man inte är inne i stockholms stad så är det ju inte lika hysteriskt. Solna till exempel. Därifrån har jag väldigt positiva upplevelser.

2010-05-06 @ 10:56:00
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Che

Visst finns det positiva delar med Stockholmsregionen och omnejd. Jag önskar bara att vissa tänkte längre än dit pendeltåget räcker. Nåja. Jag kan göra ett val. Jag kan välja att åka till Östersund på semester istället för till Stockholm. Ganska enkelt val. Riktigt sjävklart. För mig. Och det är ju det det handlar om som sagt: oss själva.

2010-05-06 @ 16:37:19
Postat av: Che

Märkligt. Jag skrev en kommentar här, men den verkar inte ha gått i tryck. Jag provar igen. Får du dubbla, radera den som är minst intressant. Eller nåt. :)



Absolut finns det positiva delar av Stockholm med omnejd. Det har även jag erfarenhet av. Jag önskar bara att somliga invånare av den regionen ibland kunde tänka längre än vad pendeltågen räcker. Men visst, jag behöver ju inte åka till Stockholm på semester. Jag kan ju välja något som passar mig bättre. Som Östersund. För det är ju som sagt det det handlar om när allt kommer omkring: Oss själva...

2010-05-06 @ 16:53:29
Postat av: Che

Se! Nu kom BÅDA kommentarerna fram plötsligt! Otroligt. Och vilket minne jag har sedan. Jag lyckades nästan skriva samma sak med tjugo minuters mellanrum. Jag kan således inte ha fått TBE. Skönt!

2010-05-06 @ 16:55:21
Postat av: Kamilla

Jag blir tvärtrött så fort jag kliver av tåget. Allt folk överallt, som stressar som fan. Usch! Men på Tollare var det lugnt och fint... =)

2010-05-07 @ 00:17:36
Postat av: hogie

Che: Precis. Jag väljer ju inte Stockholms innerstad frivilligt.



Kamilla: Ja, varför har de så bråttom? Det går nog heller inte fortare om man stressar.

2010-05-07 @ 14:04:25
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0