Att åka långt med taxi

Niohundrasextionio.

För ett par helger sen när jag skulle gå hem från krogen.
Kille: Du! Ursäkta? Hur kommer jag till Grums?
Jag: Eh.. ja du... vaddå, tänkte du gå eller? (höhöhö) Det går nog en buss snart.
Kille: Vaddå är det långt eller?!
David: Du kan ju ta en taxi. Men det lär ju kosta tvåochetthalvt.
Kille: Vänta!

Sen pratar han med taxi, lägger på och... "Ja! Det skulle kosta tvåochetthalvt. Fan. Det har ju inte jag råd med".

Vem åker till Grums och inte ens vet vart Grums ligger eller vad Grums... är? Det var kul i alla fall. För er som inte bor häromkring förstår kanske att Grums är inget man bara går till. Man åker helst inte dit överhuvudtaget. Bara namnet säger ju "gört inte". Bottenslam liksom.

Undrar om han kom iväg till Grums och vad han skulle göra där.

Puss!

Johnossi - Glory days to come


För att jag nästan hade glömt lite att det är Johnossi imorrn. Så jävla bra band. Kanske sveriges bästa liveband. Ja, banne mig. Sveriges bästa liveband.

Kommentarer
Postat av: Che

Ni kanske kan börja samåka till stan?

2010-11-19 @ 17:17:11
Postat av: hogie

Hmm... Nu fattar jag inte?

2010-11-21 @ 20:34:25
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Che

Ja? Du bor väl också i Grüms? ;) Om killen flyttat dit och ni skall mot Karlstadhållet till ibland, kan ni ju ta följe tänkte jag. Kan tänka mig de konversationerna....

2010-11-22 @ 01:44:51
URL: http://newseason.blogg.se/
Postat av: hogie

Jaja, du menar så. Klart jag bor i Grums. Där finns ju både Konsum, Röda korset och halkbanan.

2010-11-22 @ 10:00:10
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Che

Och, om du har ännu större lycka, killen ovan.

2010-11-22 @ 21:58:37
Postat av: hogie

Han såg faktiskt ut som Thomas Denver Jonsson. Eller I'm Kingfisher som han så fint heter nu för tiden.

2010-11-23 @ 11:35:59
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Che

Du borde gått hand i hand med honom till Grums.

2010-11-23 @ 11:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0