Sponsrad av kranvatten

Niohundrafemtiotvå.

Det tog skitlång tid innan jag kom hem från universitetet. Det borde stå "den här bussen tar hundra år".
Idag hade vi litteraturseminarie och jag har läst Jessica Andersson När kalla nätter nånting plågar mig. Läs inte boken. Vill du verkligen läsa den så kan jag skicka den till dig. Gratis. Jag kan till och med skicka den och lägga en tjuga med i paketet. Den var så värdelös att till och med katten har tuggat på den. Enda anledningen till att jag valde den var för att
1. Jessica är svensk (alltså, de flesta andra böcker är från USA eller... Tyskland?)
2. Jag eeelskade Fame Factory (skickade kärleksbrev till både Mathias Holmnånting och Johan.. Öbergellernåt. ja jag var gammal och gick i gymnasiet då. det var bara Mathias som svarade).
3. Jag har haft massa barn/ungdomar till missbrukare omkring mig på jobbet
4. Det finns ganska många före detta-missbrukare/barn till missbrukare på jobbet
5. Jag orkade inte läsa om Pojken som kallades det eller nån tragisk jag-har-autism-stackars-mig-bok

Men i alla fall. Det är alltid nån som säger "barn till missbrukare. det lyfts liksom inte upp som ett samhällsproblem. det är lättare att säga adhd än barn till missbrukare". Ungefär. Och alltid ALLTID är det nån jävel som säger att
"men vaddå, barna tycker bare det är kuuul att va med på fest! Di tycker dä ä jämt göörkul när morsan och farsan blir litte... "ROLIGE"". Skit ned dig din jävla idiot har jag lust att skrika och alkoholförgifta honom (som det oftast är) där och då.

Det är verkligen ALDRIG roligt för ett barn att vara runt fulla människor. Det finns fakta och bevis och empiriska undersökningar och artiklar och rapporter och tusen andra viktiga papper som visar att barn tycker nästan ALLTID att mamma eller pappa enbart tycker att det är obehagligt när de är fulla. Och det handlar inte om en dunderfylla utan det räcker med en liten tjottaflöjtsalongsberusning.

Enda anledningen till att jag ens bryr mig om såna här uttalanden är för att jag verkligen HATADE när mamma eller pappa var fulla när jag var liten. Det var det värsta som fanns. Det är fortfarande det värsta som finns. Jag HATAR fulla människor. När jag flyttade till Karlstad och började gå på krogen (innan var jag för liten) så tänkte jag alltid att jag var tvungen att dricka så mycket jag bara kunde för då skulle jag inte märka att alla andra var så fulla. Men jag blev ju nästan aldrig full. Jag kunde dricka hur mycket som helst, men det var sällan jag blev sådär dyngrak som alla andra blev. Men det var skitjobbigt. För vi var ute nästan varje helg och ibland mitt i veckan. Och jag minns så väl när jag inte drack på jättelänge, under en sommar. Då träffade vi lite folk på krogen och
- Är du nykter?
- Ja. Hur så?
- Nej! Det tror jag inte på.

Och sen bara skrattade han. Så jävla typiskt Karlstad. Fullast vinner och är du nykter så är du nog smittad av nåt. Då blev jag äcklad och tänkte att fan heller.

Det är fortfarande bland det värsta jag vet och kommer nog alltid vara - fulla människor. Ni är så jävla äckliga. Ni som inte kan vänta med ölen tills barnen iaf har somnat, ni borde ha spöstraff och steriliseras.

Egentligen är jag inte riktigt så här arg. Eller jo, det är jag. Fast mest bara för att det finns folk som gör barn och som väljer annat framför dem.

Puss!

Kings of leon - Radioactive

För att jag egentligen inte är någon bitterfitta. Jag blir bara upprörd när jag tänker på tråkiga saker som svårt är lättbotade.


Kommentarer
Postat av: Linnea

<3

2010-10-13 @ 08:58:18
URL: http://linneaornstein.blogspot.com
Postat av: Che

Åhåjaja, nu kunde vi ha varit enäggstvillingar igen. Nästan. Om vi delar både hat mot fästingar, en allmän ilska mot jägare och en avsky till Karlstadbornas promillehaltiga kroppar och dess onyanserbara kroguttryck, ja då borde vi inte vara så långt ifrån varandra i släktträdet.

2010-10-20 @ 16:04:16
Postat av: hogie

Jaa... Det som nästan blev mest intressant med det här inlägget är att det bara är ni två som har kommenterat. Annars när jag har utbrott över nåt så brukar det rulla in kommentarer kring det. Känsligt? Öm punkt?

2010-10-29 @ 15:05:44
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Che

Onekligen intressant...

2010-11-01 @ 15:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0