När du tappar förståndet

Niohundrafemtiofyra.

Håkan Hellström gör en Oprah. Här sitter jag med alldeles blöta ögon. Jag har nog inte fällt tårar över en platta sen Ett kolikbarns bekännelser och innan det Hagnesta Hill. Det är jämt skitstort. Antingen så var det väldigt längesen det gjordes bra plattor i det här landet eller så har Håkan helt enkelt gjort en Håkan.

vad är det som inte kan repareras, censureras
som inte har nån rättvisa
som inte är blind, men gömmer ögonen i händerna
som inte har nån anständighet
inte behöver kläs upp i skönhet
den kryper inte för nån
den väntar inte på nån


Det gör nog ganska mycket att jag inte hade de skyhöga förväntningar på Håkan Hellström som jag alltid har. Jag kommer alltid vara övertygad om att Håkan räddade mig litegrann och att jag inte varit jag idag utan hans musik. Det gör nog ganska mycket att Björn Olsson är med och lägger fingrar på.
Det gör nog ganska mycket att Håkan Hellström är drogromantiker flera gånger igen. Men framför allt är det nog mest att Håkan Hellström alltid är Håkan Hellström och aldrig gör saker som ska sälja eller låta som någon annan vill. Som det känns som att mitt kent... har blivit.

blitt sparkad runt några gånger
som en del måste bli
för att fatta vad som betyder nåt
och vem som går att lita på
men när du var med mig
musiken slutade aldrig
du bara får mig att hänga kvar



Puss!

Håkan Hellström - 2 steg från paradise


För att du vet inte när men det kommer en dag när ingen i gränden här vet vem du var. Och för att det är gurka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0