Å mamma haj dududududu å pappa haj

Ettusenfjorton.

hogie: Hej. Jag äter cerazette och har haft mens i över en månad nu.
barnmorska: Okej. Det kan bli så ibland.
hogie: Jahaa.. Så jag ska bara fortsätta äta pillren och köpa trosskydd?
barnmorska: Ja. För en del försvinner mensen helt och andra blöder lite hela tiden.
hogie: Hela tiden? Det är helt normalt att jag blöder varje dag? Jag har ju inte haft mens på ett år.
barnmorska: Har du inte? Okej.. konstigt. Det är i alal fall helt normalt. Men så kan det vara när man äter cerazette. Du får känna efter om du står ut med det eller inte. Det kan bli så att blödningarna kommer öka och sen har du kraftigare blödningar.

Vad bra. Då vet jag. Jag fortsätter stänga in min stackars mutta med äckliga trosskydd. Tur det finns ekologiska och bra trosskydd nu för tiden.

Jävla dret barnmorskor skit. Hatar mens.

Puss!

Pixies - Bleed

För att jag tyckte väl att det passade ganska bra. Det kan vara så.

Kommentarer
Postat av: Linnea

WTF? Menar hon att du ALLTID kommer ha så, eller bara ett litet tag i början?! Hon kan ju inte mena att du alltid ska gå runt och mensa? Vem vill ha sex när det är så, och med undantag för minskad mensvärk fyller väl inte pillren nån funktion om man inte kan ha sex med dem?!? Bisarrt.

2011-04-28 @ 18:36:15
URL: http://linneaornstein.blogspot.com
Postat av: Pernilla

ja, vadå "känna efter om du står ut"? om du kommer ha det så jämt är det väl klart att du inte står ut? jag äter också cerazette och jag har inte haft mens på 6 år nu, då vill man ju fan inte ha tillbaka den. speciellt inte flera månader på raken. blä. ibland vill jag bara slänga bort dem och ha en normal kropp som funkar som den ska. konstiga preparat.

2011-04-28 @ 19:57:27
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: hogie

Ja, vad menade hon egentligen? Förra omgången när jag åt cerazette så slutade jag med dem på grund av att det aldrig slutade blöda. Det är hysteriskt jobbigt när man varit blödningsfri superlänge och sen kommer det tillbaka - och slutar aldrig. Hon sa att jag ska ringa min ordinarie barnmorska nästa vecka och överväga hormonspiral. Har en vän som precis plockade ur en sån och förlorade så mycket blod att hon blev inlagd på sjukhus... Jiiipiii.. Vi tjejer har sån tur!



Pernilla: Mhm. Så tänkte jag också. Och om det "blir större blödningar".. ska man liksom vara glad för att man slipper mensvärken då?

Så känner jag väldigt ofta - kasta dem bara! Tills jag slutar med dem och får mensvärk och mastodontblödningar. Då ligger jag där och.. "de kanske inte är så farliga ändå?".

2011-04-29 @ 11:52:42
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: hogie

OCH. Jag tycker det är konstigt att jag ska ringa min ordinarie barnmorska när det var på kvinnokliniken som de skrev ut dem. Där hon som jag pratade med igår verkar jobba. Jag gillar när saker är enkla.

2011-04-29 @ 11:53:51
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Che

Märkligt att "Okej... konstigt" i andra andetaget kan bli "Det är i alla fall helt normalt"...?!

2011-05-02 @ 12:12:27
Postat av: fett.

mycket gnäll.. har ni varit förkylda någon gång?

2011-05-03 @ 18:40:49
URL: http://bastard.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0