R-r-r-rock me Amadeus. Amadeus Amadeus!

Ettusentolv.

Chrille har startat en blogg och jag sa "du måste ju uppdatera den ofta!" och sen när han hade gjort det så kände jag att ja, det var ju bra sagt av mig.

I helgen var Ulli och Fredrik här, vi har inte träffats sen Ullis trettioårsfest i februari. Det var mycket som var roligt den kvällen. Vissa saker kan inte ens nämnas. Men favoriterna var när Ulli tog och snus och

Fredrik: Måst du stöpp in snusen så där?!
Ulli: Vaddå?
Fredrik: Ja men lyft på läppen och stöpp in en!
Ulli: Men vad ska jag göra då?! Stoppa in den med tungan? Jag kan ju inte det!

Sen höll Chrille en kurs med Ulli i hur man stoppar in en snus med tungan. Vet inte riktigt hur man kan vara så dålig på det som hon var men... Det var ju kul för mig. Fast när jag tänker på det så var det nog mer så att det var jag som höll i kursen.


Kurs.

Hade bara min otroligt dåliga mobilkamera och då blir det inte bättre än så här.

Bara för att göra er lite extra avundsjuka så har jag, med min otroligt dåliga mobilkamera, tagit en bild på den fina Beady Eye-vinylen jag vann.



Ni får komma hem till mig och lyssna om ni vill. SKÖÖÖJA. Jag har inte tagit av plasten än.

I fredags var vi på Håkan Hellström. Vi var max tjugoåtta personer på plats och ljudet var inte av världsklass. Så himla tråkigt tycker jag. Av någon sjuk anledning fick han ändå högsta betyg i en av länstidningarna. Värdelös recensent eller har han aldrig varit på en Håkan Hellström-spelning tidigare? Ja jag vet inte. Det var ju inte en dåligt spelning, men det var långt ifrån den euforin han beskrev med sina väloljade ord.

När vi skulle cykla hem så satt det ett gäng kids bakom arenan och bara lääängtade efter Hååååkan. När vi kommit tio meter från dem så står hela bandet där. Tänk om de bara hade vetat det. Att bakom den där bussen där står de. Där står Daniel Gilbert och röker en efter-spelning-cigg. Mmm. Det är så ironiskt så jag nästan gråter en skvätt av skadeglädje.

Puss!

Falco - Rock me Amadeus


För att jag haft den på hjärnan sen i lördags. Inte kul!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

åh. det känns lite som när vi var på kalas-turnén 2003 och jag och min kompis stod under håkan-konserten och velade om huruvida vi skulle göra slut på hela fotorullen (fotorullen! hur gammal är man?!) under konserten eller kanske spara två kort utifall att vi skulle träffa håkan efteråt. sen kom vi på att den chansen var minimal så vi tog slut hela rullarna. och ja, du fattar ju själv vad som hände sen. en håkan-träff men inga foton, det gör nästan lite ont fortfarande faktiskt.

2011-04-28 @ 19:53:35
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Kamilla

What's with that? Kändes ju inte som att det var supermånga på hans konsert i Östersund heller. Och inte var konserten superbra heller. Tacklat av?

2011-04-28 @ 22:48:21
Postat av: hogie

Pernilla: Surt! MEN... oftast är man så upptagen av kameran i de där situationerna så det blir inget kul minne ändå!



Kamilla: Alltså det var en jättebra spelning. Som alltid. Jag har aldrig varit på en Håkan-spelning med lite publik. I de stora städerna är det ju alltid fullt. I mindre städer har jag bara sett honom på "mindre" ställen - då är det också alltid fullt. Dumt att boka in honom på arenorna kanske.

2011-04-29 @ 22:45:26
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0