Du kan vara en fisk

Niohundraåttiosju.

Imorgon ska jag till sjukhuset. Det tycker jag inte är kul. Sjukhus heter ju sjukhus för att det är ett hus med sjuka och en av de vill man ju inte vara. Det hela började med att mitt hjärta slog väldigt konstigt. Lite hur som helst och lite när som helst och fortare än vad resten av kroppen ville. Och då sa doktor och sjuksköterska att det antagligen var någon näringsbrist eller sköldkörtelgrejsimojs. Doktorn sa saker som att "Jaaa du Jessica... Du borde nog börja äta fisk!". Hatar när de är så. Människan måste faktiskt inte äta kött.

Sen tog de SKITMYCKET blod. Massor av rör och jag tänkte "jag får nog äta mer broccoli". Men alla prover var liksom superbra. In your face fisk-doktor! Men han ba "jag vet inte. du får åka och göra ekg över ett dygn". Jaha? Sen började han prata om operationer där man leder om saker (som i vener och eller artärer) vid axeln och elektricitet i bröstet och jag lyssnade inte så noga för han pratar lite konstigt. Han kan nog inte säga R nu när jag tänker på't. Han kanske är från Halland.

Så imorrn ska jag till sjukhuset och få massa sladdar och bandspelare som ska mäta hjärtat i ett dygn. Men jag hatar verkligen sjukhus. Det luktar död och gamlingar som ingen hälsar på.

Helgen bara försvann också. Fast nu är förhoppningsvis vintern snart slut. Det skulle vi gilla.

Jag har köpt en gymboll. Jädrar vad stark jag ska bli. Bålen då framför allt. Väldigt bra att ha en stark bål när man sitter vid datan.

Puss!

Green Day - Basket Case


För att jag precis har gjort en lista över vilka band jag fortfarande lyssnar på som jag lyssnade på då. Men det tar vi en annan gång.


Kommentarer
Postat av: ulli

Det där lät ju inte så jättebra Jessica... Hoppas det bara var något tillfälligt, om inte hoppas jag att du snart blir återställd! Kram på rej!

2011-01-25 @ 09:01:01
Postat av: hogie

Det är nog ingen fara. Det är antagligen bara Sture som vill vara helt säker på saker. Ses snart kram kram!

2011-01-25 @ 10:52:18
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Che

Jag vet inte, men vi måste verkligen verkligen leva parallelliv du och jag. Läskigt. Jag har också strul med mitt hjärta och har haft det lääänge (men inte faan har ngn erbjudit mig långtidsekg). Läkarna förklarar det med stress istället och psykosomatik. Tjena Kerstin! Vidare, jag hatar också sjukhus. Efter himla många vändor in och ut nu har jag dock börjat vänja mig. Lite i alla fall. Det är liksom inte sunt att gilla sjukhus. Där är man ju bara om man inte mår bra, och inte må bra vill väl inte många. Förhoppningsvis kan man få rätt hjälp. Problemet ligger i när kombinationen, inte må bra, och inte få rätt hjälp, infinner sig. Då blir kärleken till sjukstugan inte större direkt.



Slutligen. Förra veckan köpte jag en gul boll för bl.a. bålträning. Den är nu uppblåst i mitt vardagsrum och tar upp för stor plats. Jag funderar på att förvara den i badkaret när jag inte rullar runt med den. Var förvarar du din?



Så, du ser?! Vi måste vara släkt eller i alla fall närproducerade.

2011-01-25 @ 17:09:07
Postat av: hogie

Che: Haha! Jag har tänkt exakt samma sak när jag läst din blogg. Och därför undviker jag den också i perioder. Hjärtegrejen har också hållt på lääänge för mig, men jag har liksom ignorerat det. Du får åka till Sture på Kronoparken så hjälper han dig.



ELLER. Så tar vi bara resultaten på mitt test och applicerar på dig?



Bollen ligger uppblåst bakom en dörr där den inte syns.... För jag har inte börjat använda den. Antagligen för att jag gömt den bakom en dörr där den blivit bortglömd.



Ja, jag har flera gånger tänkt att jag ska bjuda dig på dejt. Vem vet, det kanske ramlar in en inbjudan snart...

2011-01-26 @ 11:19:10
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Che

Ja, när jag läser din blogg ibland blir det ofta med reaktionen "Jaha! Nu kan jag inte skriva om det ämnet, för det har Hogie redan avverkat, och eftersom vi tycker lika är det ju ingen idé att jag skriver om det" :) Men oftast blir jag mest väldigt fascinerad. Det är inte ofta jag möter någon som skriver det jag tänker, utan att vi ens har mötts eller pratat, IRL som di säger...



Sture alltså... Hm, det skall jag lägga på mitt något svedda minne. Tackar för tipset.



Och, du tror inte att jag funderat på att bjuda ut dig?! Klart jag har, eftersom du funderat på samma sak, haha! Vi får väl se vem av oss som hinner först. Himla skoj vore det nog i alla fall!

2011-01-26 @ 17:48:40
Postat av: Che

Glömde... Ja du... om jag går iväg och gör ett ekg-test, skulle jag inte bli ett dugg förvånad om det kunde gå att lägga Memory med ditt resultat. Så visst, jag kör på ditt!

2011-01-26 @ 17:50:36
Postat av: hogie

Funderade lite på det där med EKG:t. Det går nog inte att en av oss gör det. Du åker ju skidor och grejer. Senaste året har jag blivit både lite lönnfet och småflåsig.

2011-01-27 @ 19:00:11
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Che

Hm, jag har bara åkt skidor fem gånger den senaste månaden. Det är inte mycket att brodera korsstygn med och hänga upp på väggen. Fast, jag bör nog göra ett eget ändå. Jag har ju hund och du katt. Det kan ju påverka hjärtat mer än man tror...

2011-01-28 @ 09:53:56
Postat av: Marita

Så fort det gick för dig att få EKG-bandspelaren... Min remiss blev skickad i mitten av sept. å enl. läkar´n skulle det ta 2-3 mån, har ff. inte fått nån kallelse. Alla prover togs för lääänge sen men det kanske är så att de ska slita ut en generation i taget. Vi gamlingar har väl prio 3. ;))

2011-01-28 @ 15:11:45
Postat av: hogie

Jag vet faktiskt inte varför jag fick den så fort. Hon sa att de flesta får vänta i ett halvår och att det är 266 personer i kö. 266 stycken! Galet.

2011-01-29 @ 13:08:38
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0